Top Ad 728x90

Santai di Air Terjun Cemerong

Hutan lipur yang mempunyai air terjun memang menjadi tumpuan penduduk di negara ini untuk bersantai terutamanya bagi mengisi percutian hujung minggu.

Ada yang yang datang untuk mandi-manda atau sekadar merehatkan minda selepas seminggu terperuk di pejabat.

Di Terengganu, ada beberapa air terjun yang sering menjadi tumpuan ramai, antaranya Air Terjun Sekayu, Lata Tembakah, Lata Belatan dan Air Terjun Cemerong, setinggi kira-kira 300 meter.

Berkunjung ke air terjun ini, orang ramai pastinya tertarik dengan keindahan alam semula jadi terutama flora dan fauna di kawasan hutan lipur itu yang belum terusik itu.

Tambah menarik apabila mendengar kicauan burung dan desiran air yang mengalir di celah batuan besar.

Pengunjung boleh melakukan pelbagai aktiviti lain termasuk mengadakan perkhemahan unggun api.

Memasak sendiri bekal yang dibawa pasti mengimbau kembali nostalgia menyertai pasukan pengakap ketika di alam sekolah rendah.

Bagi yang gemar aktiviti lasak, mereka boleh meredah hutan sejauh kira-kira dua jam perjalanan untuk sampai di kawasan air terjun yang paling tinggi. Dari titik ini, pengunjung pasti terpesona dengan pemandangan indah kawasan hutan lipur ini.

Bagi yang berkeluarga dan tidak larat untuk meredah bukit, mereka boleh berkelah sambil mandi-manda di kawasan kolam yang bersaiz agak luas berhampiran air terjun itu. Anak kecil juga bebas berenang bersama ahli keluarga dengan pengawasan orang dewasa.

Air terjun itu turut menyediakan pelbagai kemudahan asas termasuk kerusi rehat, tandas, tempat letak kereta dan gerai menjual makanan.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90