Top Ad 728x90

, ,

Anwar minta pemimpin UMNO bersikap jujur

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan UMNO perlu bersikap jujur sekiranya mahu berbaik semula dengan Pas bagi menjayakan matlamat kerajaan perpaduan.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, UMNO tidak seharusnya bersikap hipokrit dalam isu kerajaan perpaduan antara Pas dan Barisan Nasional.

Beliau berkata, UMNO perlu bersedia untuk mengakui kesalahan mereka yang lalu, termasuk penindasan terhadap Kerajaan Kelantan juga Menteri Besar negeri berkenaan, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

“Oleh kerana mahu dimaafkan barulah sekarang nak mengaku pernah buat kesalahan dahulu di Pas Kelantan dan kemudian mereka buat semula di Perak, kemudian tahun depan minta maaf pula di Perak lepas itu nak ambil pula Selangor.

“Jika mahu dimaafkan kita perlu jujur terlebih dulu dan sikap itu perlu ditunjukkan bersungguh-sungguh,” katanya pada sidang media selepas majlis perasmian Wacana Pendidikan Rakyat (Wadila) di sini, semalam.

Anwar berkata, UMNO tidak boleh terus memanipulasi isu ini untuk menutup kesalahan.

“Bila kita bercakap perihal Pas memaafkan, saya sudah pasti Pas akan memaafkan kesalahan UMNO yang terdahulu, tetapi anda tidak boleh memanipulasi kesalahan dan keadilan secara berterusan.

“Saya tiada masalah kalau mereka jujur, sudah lama memaafkan mereka walaupun mereka terus berbuat demikian,” katanya.

- SINAR HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90