Top Ad 728x90

,

Google dan tempat lepak selebriti

Lebih daripada pencarian tempat, Google Maps membawa pengguna untuk menjelajah tempat menarik yang digemari dan sering dilawati selebriti terkenal sekitar Kuala Lumpur.

Pengguna hanya perlu ke Google Maps Malaysia (maps.google.com.my) di komputer atau telefon bimbit untuk mengetahui lebih 150 lebih kegemaran 17 selebriti tempatan pada peta atas talian.

Semua ini ditandakan dengan pin foto dan ringkasan peribadi yang ditulis oleh selebriti berkenaan.

Ketua Pemasaran Google Asia Tenggara, Derek Callow berkata, kini Google Maps meletakkan pin gergasi tempat menarik dan biasa dikunjungi di laman web.

"Jadi setiap kali pengguna melayari laman web, mereka boleh berkongsi pengalaman yang sama.

"Semua ini boleh dikongsi bersama-sama dengan 15 juta pengguna Google seluruh negara," katanya semasa majlis kempen tempat lepak kegemaran selebriti di ibu negara, baru-baru ini.

Ini menjadikan Google Maps lebih daripada hanya laman untuk mencari tempat dan alamat tetapi buku panduan yang lengkap dengan maklumat terperinci mengenai tempat dan perniagaan, gambar dan video oleh penduduk tempatan.

Pada majlis tersebut, Google menjemput enam daripada 17 orang selebriti tempatan yang terlibat - supermodel Amber Chia, model dan bekas Miss Malaysia Deborah Henry, jurugambar selebriti Kid Chan, pelakon, DJ radio dan pengacara Datuk Yasmin Yusuff dan dua ahli kumpulan One Buck Short iaitu Mooks atau Munzir Abdul Latif dan Rahul Kukreja.

Yasmin berharap dapat berkongsi tempat lepaknya dengan orang ramai yang tidak mengetahui mengenainya.

"Tema saya adalah tempat lepak kegemaran di mana saya boleh menghabiskan masa tanpa jemu dan bosan," katanya.

Setiap Selasa dan Khamis, Yasmin gemar menghabiskan masa di Nirwana Banana Leaf Restaurant di Bangsar bersama-sama ayahnya selepas bermain golf.

Amber Chia pula ingin berkongsi tempat kegemaran bagi mempromosikan gaya hidup sihat dan ceria selain mendedahkan lokasi menarik di negara ini.

"Saya akan terus berkempen bagi mempromosikan negara ini ke seluruh dunia," katanya.

Kini pengguna boleh mendapatkan maklumat mengenainya di www.google.com.my/favoriteplaces

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90