Top Ad 728x90

, ,

Parti tidak tentukan kedudukan akidah - Haji Hadi

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, mengaku parti itu tidak boleh menentukan kedudukan akidah mana-mana pihak termasuk Umno, walaupun sesetengah pemimpinnya menganggap lawan mereka itu sebagai tidak Islam.

"Kita tidak boleh menentukan akidah seseorang, yang penting sikap dan tindakan mereka mestilah bersifat Islam. Kita adalah satu bangsa dan satu agama.

"Kita berharap saudara kita daripada Umno kembali ke pangkal jalan. Kita mestilah melaksanakan Islam seperti diperintahkan dalam al-Quran dan hadis," katanya kepada media selepas berceramah di Cuchoh Puteri A, malam kelmarin.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas cabaran BN terhadap Pas supaya pemimpin parti itu membuktikan di mana tidak Islamnya Umno berbanding Pas ekoran sikap pemimpin Pas sering menuduh Umno sebagai tidak Islam.

Berikutan itu, Abdul Hadi berkata, Pas akan sentiasa membuka pintu untuk berbincang dengan Umno selaras tuntutan Islam dan hadis.

"Walaupun mempunyai kerjasama dan ikatan dalam Pakatan Rakyat, Pas dibenarkan untuk berbincang dengan semua pihak, termasuk Umno. Berikutan itu, kita mahu ruang ini dibuka dan pada masa sama, media memberi laporan adil serta ikut sama menjelaskan Islam itu sendiri daripada perspektif kami," katanya.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90