Top Ad 728x90

Walkman Sony - Melengkapkan trend muzik mobiliti


Mendengar muzik secara mobiliti kini semakin menjadi trend moden terutama kalangan golongan remaja.

Sambutan menggalakkan itu telah mendorong pelbagai peranti pemain muzik dijual secara meluas di pasaran.

Tidak mahu ketinggalan dalam perkembangan tersebut, syarikat pengeluar produk elektronik, Sony Malaysia baru-baru ini memperkenalkan koleksi Walkman Siri-B.

Menurut Pengurus Besar Bahagian Pemasaran Produk Sony, Taku Taguchi, pihaknya memahami kehendak penggemar muzik yang memerlukan sebuah peranti yang dapat memudahkan mereka mendengar muzik ketika melakukan apa juga aktiviti.

''Selain reka bentuk yang menarik, kehadiran produk baru ini juga menawarkan fungsi dan kualiti muzik tanpa kompromi,'' jelasnya.

Berkonsepkan muzik sebagai teman hidup, produk semua dalam satu itu menawarkan kepelbagaian aplikasi audio seperti permainan MP3, penalaan radio FM dan juga fungsi rakaman.

Menampilkan rekaan bergaya, nipis dan ringan iaitu hanya seberat 26 gram, ciri tersebut pasti memudahkannya untuk di bawa ke mana-mana.

Selain itu, model terbaru Walkman itu juga menawarkan pengalaman mendengar muzik secara berterusan sehingga 18 jam dengan hanya sekali caj.

Lebih menarik, menerusi ciri pengecas pantas, alat tersebut boleh menyokong permainan muzik sepanjang 90 minit hanya dengan mengecasnya selama tiga minit

Menerusi teknologi ZAPPINTM pula, pengguna boleh mencari lagu kegemaran yang ingin didengar berdasarkan keratan lagu pendek yang dimainkan.

Dengan cara itu, navigasi pemilihan lagu dapat dijalankan dengan lebih mudah tanpa perlu melihat paparan pada panel skrin.

Dari segi keupayaan memori, ia didatangkan dengan kapasiti penyimpanan dua gigabait dan juga empat gigabait yang boleh menyimpan sebanyak 2,550 lagu.

Ia turut dilengkapi dengan butang kawalan bass untuk memudahkan pengguna memilih mod muzik yang diinginkan.

Dengan pilihan warna merah, oren, hitam dan merah jambu, peranti berkenaan didatangkan bersama set fon kepala MDR-E804.

Walkman NWZ-B142F kini dijual pada harga RM159 dan Walkman NWZ-B143F pula RM249.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90