Top Ad 728x90

Mayat bayi dalam tandas sekolah


Amat menyayat hati apabila mayat bayi lelaki yang sudah berbau ditemui di atas tangki tandas dalam bilik air lelaki di sebuah sekolah berasrama penuh di sini, semalam.

Mayat bayi yang cukup sifat dan masih bertali pusat tanpa pakaian itu ditemui seorang pekerja am sekolah itu kira-kira jam 10 pagi dalam keadaan terlungkup dan dipercayai dilahirkan sejak dua hari lalu.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kota Star, Deputi Superintendan Mohd Fiesal Libertus Abdullah, berkata polis menahan seorang pekerja am wanita berusia 40-an yang bekerja di sekolah asrama penuh itu.

Menurutnya, polis yang bergegas ke tempat kejadian menemui mayat bayi terselit dalam tangki mengepam air tandas.

Siasatan mendapati wanita itu pernah mengalami pendarahan ketika bertugas Selasa lalu dan dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Star untuk rawatan.

Difahamkan, wanita terbabit sudah bersuami dan mempunyai lima anak.

Mohd Feisal berkata, polis akan mengambil keterangan beberapa saksi, termasuk suami wanita terbabit yang bekerja sebagai penoreh getah bagi membantu siasatan.

“Kita akan membuat ujian asid deoksiribonukleik (DNA) bagi menentukan kaitan antara wanita berkenaan dengan mayat bayi yang ditemui. Punca kematian belum dikenal pasti dan polis sedang menunggu laporan bedah siasat daripada HSB,” katanya.

- HARIAN METRO

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90