Top Ad 728x90

,

Mingguan Malaysia akhbar pilihan utama

Mingguan Malaysia kekal di tangga teratas sebagai akhbar mingguan pilihan utama pembaca di negara ini dengan mencatatkan jumlah edaran 460,000 naskhah.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, sehubungan itu beliau mahu mengkaji faktor-faktor yang menyebabkan sesebuah akhbar itu mampu memperoleh jumlah edaran begitu tinggi.

"Kenapa Mingguan Malaysia mampu mencecah edaran sehingga 460,000 naskhah setiap minggu berbanding akhbar-akhbar lain?

"Saya perlu ambil perhatian mengenai perkara ini dan kaji bagaimana pembaca memberikan reaksi terhadap kandungan sesuatu akhbar," katanya.

Beliau bercakap pada sidang akhbar selepas melancarkan wajah baru akhbar berbahasa Arab, Ahlan terbitan Ahlan Press Sdn. Bhd. di sini hari ini.

Turut hadir Pengerusi Ahlan Press, Datuk Abdul Kadir Sulaiman dan Pengarah Urusan Ahlan Press, Ghazali Ismail.

Ahlan, satu-satunya akhbar berbahasa Arab di negara ini mula diterbitkan pada 2005.

Ia diterbitkan dua minggu sekali dan diedarkan di kawasan-kawasan yang mempunyai ramai komuniti dan pelancong dari Asia Barat seperti pusat pelancongan, lapangan terbang, kedutaan negara-negara Arab, pusat beli-belah dan hotel.

Jumlah edaran akhbar berbentuk tabloid itu adalah sebanyak 10,000 naskhah.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90