Top Ad 728x90

Kesinambungan tradisi DiGi Music Unlimited

Keinginan rakyat Malaysia terhadap muzik digital semakin meningkat. Justeru, DiGi Music Unlimited mencetuskan era baru dalam penghayatan muzik masa kini.

Teknologi mudah alih dan Internet telah mengubah hidup kita menjadi lebih baik dan mudah. Membeli-belah secara dalam talian, perbankan Internet dan perkhidmatan lokasi menerusi teknologi GPS bukan lagi sesuatu yang asing pada hari ini.

Ketua Segmen Pemasaran DiGI, Koay Chee Keong berkata, tarikan universal muzik juga telah tersebar ke skrin yang lebih kecil. Generasi muda di seluruh dunia hari ini menjadi peminat Internet dan bergantung kepada kemampuan teknologi mudah alih untuk mengakses senarai lagu kegemaran mereka yang disimpan di dalam laman web, tidak kira di mana mereka berada.

Selain itu katanya, aplikasi muzik mudah alih telah menjadi ikutan yang hebat dalam kalangan generasi muda.

Gajet

Mereka menjadikan gajet sesuatu yang peribadi dengan nada dering lagu-lagu terkini yang menjadi kegemaran masing-masing. Bukanlah sesuatu yang mengejutkan apabila muzik menjadi sebati dalam kehidupan dan mencerminkan keperibadian mereka, selain untuk berkomunikasi dengan ahli keluarga dan rakan-rakan.

Beliau juga berkata, trend yang semakin meningkat itu telah dibuktikan oleh kajian serantau Synovate. Menurut laporan tersebut, lebih 68 peratus pengguna muda di negara-negara rantau Asia Tenggara memperuntukkan lebih banyak masa untuk mendengar muzik.

Kajian itu turut menunjukkan 25 peratus daripada mereka lebih kerap mendengar muzik berbanding dalam tempoh 12 bulan lalu. Malah, lebih daripada 61 peratus dan 47 peratus rakyat Malaysia menggunakan telefon bimbit dan komputer mereka untuk mendengar muzik.

"Data-data ini sudah cukup untuk menggambarkan situasi generasi muda sekarang dan bukanlah sesuatu yang mengejutkan apabila kuasa tarikan muzik telah melonjak kerana kecanggihan teknologi.

"Keadaan ini turut dibantu dengan kehadiran pelbagai peranti mudah alih dengan simpanan memori yang besar tersedia di pasaran pada harga mampu milik sekali gus membolehkan penerimaan pantas generasi muda terhadap muzik," katanya dalam satu kenyataan kepada Kosmo!.

Beliau menjelaskan, daya tarikan untuk mempunyai platform yang efektif dalam mendekatkan generasi muda dengan perubahan cara hidup dan memenuhi keperluan mereka telah mendorong DiGi memperkenalkan perkhidmatan laman web yang dikenali sebagai DiGi Music Unlimited.

"Ia merupakan perkhidmatan muzik terbaru yang bakal mengubah cara rakyat Malaysia menikmati muzik. Perubahan itu akan menggalakkan pengguna menjelajah, menjadikannya peribadi, berkongsi dan menikmati muzik dengan cara baru.

"Kami mahu memperluaskan kekuatan tarikan jenama kami dalam kalangan generasi muda dengan menyediakan perkhidmatan yang bersesuaian dan menepati cara hidup mereka," ujarnya.

Meyakinkan pelanggan

Tambahnya: "DiGi Music Unlimited merupakan kesinambungan tradisi kami dalam menawarkan produk-produk dan perkhidmatan yang bersesuaian di pasaran. Pada masa yang sama, meyakinkan pelanggan kami bahawa produk dan perkhidmatan itu mudah digunakan serta pada kadar yang berpatutan."

Pada ketika ini, portal muzik tempatan dan perkhidmatan telekomunikasi lain menawarkan harga antara RM3 hingga RM5 bagi muat turun sebuah lagu. Dengan tawaran terbaru muzik DiGi itu, pelanggan boleh memuat turun seberapa banyak lagu yang mereka mahukan pada kadar hanya RM5 sebulan.

Kini, tawaran harga yang terbaik itu juga membolehkan pelanggan berkongsi lagu-lagu kegemaran mereka dengan rakan-rakan menerusi SMS, e-mel dan laman-laman rangkaian sosial.

Untuk maklumat lanjut, lawati www.DiGiMusic.com.my hari ini atau hubungi DiGi di talian 016-221 1800.

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90