Top Ad 728x90

,

PM ucap takziah tragedi gempa di Indonesia

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, semalam menyampaikan rasa dukacita dan takziah Malaysia kepada Presiden Susilo Bambang Yudhoyono atas tragedi gempa bumi di Indonesia.

"Sesungguhnya saya dan rakyat Malaysia juga merasakan kesedihan rakyat Republik Indonesia yang kehilangan nyawa, kecederaan manusia dan kemusnahan harta benda dalam tragedi itu," kata Perdana Menteri dalam surat kepada pemimpin Indonesia itu.

"Ianya lebih menyayat hati memandangkan tragedi ini berlaku dalam Ramadan yang penuh berkat ini," tambah Najib dalam surat yang salinannya dihantar kepada Bernama.

Najib percaya, dengan kepemimpinan Presiden Susilo, rakyat Indonesia pasti akan dapat mengatasi kesukaran dan secepat mungkin memulihkan kehidupan seperti biasa dan membina semula ekonomi.

Perdana Menteri juga mengucapkan syabas kepada jentera tenaga Indonesia atas tindakan pantas meringankan penderitaan mangsa-mangsa gempa bumi dan membolehkan mereka memulakan kehidupan baru.

Dalam gempa bumi itu yang melanda Tasik Malaya di Jawa Barat tiga hari lalu, lebih 50 terkorban selain kecederaan manusia dan kemusnahan harta benda.

- BERNAMA

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90