Top Ad 728x90

,

MPS perjelas isu iklan jawatan kosong

Saya dengan hormatnya merujuk kepada laporan ruangan ini bertajuk 'Pemohon pertikai iklan jawatan kosong Majlis Perbandaran Seremban' bertarikh 23 November lalu.

Kekerapan pihak majlis menyiarkan iklan jawatan kosong di dalam akhbar, adalah bergantung kepada keperluan semasa dan kelulusan perjawatan oleh pihak Kementerian Kewangan.

Pihak majlis bukan sewenang-wenangnya menyiarkan jawatan kosong untuk diisi tetapi adalah berdasarkan kepada kekosongan jawatan baru dan juga surat kelulusan waran perjawatan yang diluluskan oleh Kementerian Kewangan dan dikemukakan melalui Pejabat Kewangan Negeri, Negeri Sembilan kepada pihak Majlis Perbandaran Seremban.

Berhubung dengan prosedur pengambilan perjawatan melalui ujian kecergasan dan temu duga, ia adalah prosedur biasa yang dijalankan oleh pihak majlis. Pihak majlis ingin menasihatkan kepada calon-calon yang tidak berjaya agar sentiasa bersikap positif dan terbuka dalam hal ini memandangkan pihak majlis hanya memilih calon terbaik saja bagi mengisi kekosongan sesuatu jawatan.

ABD HALIM ABD LATIF
Yang Dipertua,
Majlis Perbandaran Seremban (MPS)


- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90