Top Ad 728x90

,

Plat TAX 1 dibida RM165,000

KUALA TERENGGANU: Nombor pendaftaran kenderaan TAX 1 dibida pada harga RM165,000, menjadikannya kedua tertinggi di negara ini selepas TAN 1 dijual pada harga RM200,090, sebelum ini.

Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu, Abdul Rahman Emang Anyie, berkata Terengganu terus unggul sebagai penyumbang nilai bidaan nombor pendaftaran tertinggi di negara ini, malah dua individu setakat ini menyatakan kesediaan menawarkan nilai bidaan bagi nombor TAY 1 pada harga lebih RM200,000.

Beliau berkata, TAY 1 yang dibuka untuk bidaan pada Mac atau April depan, dijangka menjadi nombor pendaftaran paling kompetitif dan terlaris, berdasarkan kecenderungan orang ramai terhadap nombor pendaftaran dengan suku kata berasaskan bunyi.

"Nombor TAX1 yang dibuka untuk dibida sejak 14 Oktober hingga 3 November lalu menerima 1,563 pembida berbanding nombor pendaftaran lain yang kebiasaannya tidak lebih 800 pembida.

"Kesanggupan pemilik kenderaan melabur sejumlah besar wang untuk mendapatkan nombor pendaftaran diingini juga menjadi penanda aras tahap ekonomi mereka," katanya selepas Hari Pengarah JPJ Bersama Pelanggan di sini, semalam.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90