Top Ad 728x90

,

Umno ambil 3 bulan laksana pemutihan keahlian

Umno memberi tempoh tiga bulan kepada cawangan dan bahagiannya menjalankan proses pemutihan keahlian, langkah yang diambil ekoran pindaan perlembagaan parti itu Okt lalu.

Sehubungan itu, setiap cawangan perlu melaksanakan arahan pemutihan nama-nama ahlinya bermula 15 Jan lalu sehingga 10 Mac ini.

Setelah dikemaskinikan, senarai tersebut perlu dipamerkan di bahagian dan cawangan masing-masing untuk semakan dari ahli selama 21 hari bermula dari 15 Mac.

Dalam pada itu, semua bahagian perlu mengembalikan semula senarai nama yang telah dikemas kini kepada ibu pejabat sebelum tarikh 15 April.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dipetik Umno Online berkata pelaksanaan pemutihan keahlian ini penting bukan sahaja untuk kemas kini terkini tetapi ia juga dibuat khusus selepas Pendaftar Pertubuhan meluluskan pindaan parti.

Kata beliau, Pendaftar Pertubuhan meluluskan pindaan perlembagaan parti 10 Nov lalu, sekali gus memansuhkan yuran tahunan.

Ahli hanya perlu membayar yuran keahlian sekali seumur hidup semasa membuat permohonan menjadi ahli iaitu berbeza dengan sebelum ini, bayaran yuran daripada ahlinya dikenakan setiap tahun.

Umno mempunyai ahli seramai 3,478,393 orang dengan bilangan cawangan sebanyak 19,235.

Selaras dengan kelulusan pindaan perlembagaan, Tengku Adnan turut menggesa ahli-ahli parti agar tidak leka dengan matlamat perjuangan untuk terus memperkasa parti dan memastikan kekukuhan di kalangan ahli terpelihara.

Beliau menambah ibu pejabat parti telah pun mengambil tindakan dengan meminta semua Umno bahagian melaksanakan pemutihan keahlian termasuklah di peringkat cawangan masing-masing.

“Tindakan tersebut dibuat bagi menentukan kaedah kemas kini ahli-ahli Umno dibuat dengan telus supaya senarai yang ada merupakan senarai sahih dan terkini,” kata beliau yang juga setiausaha agung Barisan Nasional.

Untuk tujuan ini, beliau memberitahu bahawa satu program telah dijalankan di Institut Latihan Memperkasa Umno, Kampung Janda Baik pada 8 Jan lalu yang mengumpulkan semua setiausaha bahagian.

- MALAYSIAN INSIDER

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90