Top Ad 728x90

TM tambah rakan kandungan IPTV

Telekom Malaysia Bhd (TM) akan menambah lagi bilangan rakan kandungan bagi perkhidmatan Televisyen Protokol Internet (IPTV) yang akan dilancarkannya bagi membolehkan lebih banyak program ditawarkan kepada pelanggannya.

Syarikat telekomunikasi itu semalam memeterai perjanjian dengan 20 rakan kandungan bagi perkhidmatan IPTV itu menjadikan bilangannya kepada kira-kira 30.

IPTV adalah antara perkhidmatan tambah nilai di bawah perkhidmatan jalur lebar berkelajuan tinggi (HSBB) generasi akan datang yang bakal dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak esok. Naib Presiden Eksekutif Pengguna TM, Jeremy Kung, berkata berdasarkan kepada penyedia kandungan sedia ada, antara kandungan dan saluran yang akan dinikmati di bawah perkhidmatan IPTV itu nanti termasuk RTM 1, RTM 2, Bernama TV, TV3, NTV7, TV8 dan Hikmah, selain saluran penyiaran antarabangsa seperti BBC Knowledge, BBC Lifestyle, CBeebies, Channel News Asia, DWTV Asia+, Travel Channel, Euronews LUXE.TV dan beberapa kandungan lain.

Beliau berkata, pelanggan juga boleh menonton filem dan siri TV terkini menerusi video atas permintaan (VoD) yang diterbitkan Hit Entertainment dan studio utama Hollywood seperti CBS, Disney-ABC International Television dan Sony Pictures Television.

Sebagai bonus, perkhidmatan IPTV TM akan turut menyiarkan saluran interaktif eksklusif seperti Malaysian History, Malaysian Foot-ball, Tourism dan Games, selain saluran siaran definisi tinggi (HD), katanya pada majlis memeterai perjanjian antara TM dan 20 rakan pembekal kandungan itu di Kuala Lumpur, semalam.

Pada majlis itu TM yang diwakili Kung memeterai perjanian dengan wakil rakan kandungan antaranya Ketua Pengarah Arkib Negara, Datuk Sidek Jamil; Ketua Eksekutif Bernama TV, Engku Emran Engku Zainal Abidin; Pengurus Besar yang juga Naib Presiden Kanan BBC Worldwide, Mark Whitehead; Ketua Pengedaran Asia/Australia Deutsche Welle, Angelika Newel; Pengarah Pembangunan Perniagaan Travel Channel International, Gerry Ritchie; dan Pengarah Eksekutif El-Kahfi Sdn Bhd, Nazir Idris.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90