RAHSIA LULUS TEMUDUGA KERJA

Kepada calon yang akan menghadiri temuduga kerja, boleh mendapatkan Panduan Lulus Temuduga Kerja di :
http://www.kerja-kerajaan.com/index.php?ref=my


Koleksi Teka-Teki

on Thursday, July 1, 2010

BANYAK-BANYAK

1.

Banyak-banyak kuda, kuda apa yang paling panjang?

Jawapan: Kuda yang berbaris-baris

2.

Banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan.

Jawapan: Kuih Donut

3.

Banyak-banyak kuih, kuih apa ada bawang besar ditengah-tengah?

Jawapan: Kuih salah resepi

4.

Banyak-banyak lembu, lembu apa yang orang suka cari?

Jawapan: Lembu yang hilang… kalu tak hilang orang tak cari punya

5.

Banyak-banyak binatang.... binatang ape yang bertelur dan beranak.....?

Jawapan: Siput babi laaaaa.....ye la siput bertelur...babi beranak.... kenape x percaye ye.hahahahaha

6.

Banyak-banyak pokok, pokok apa yang baik hati?

Jawapan: Pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia

7.

Banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?

Jawapan: Sungai Besi...Alaa sungai yang kat selangor tu.

8.

Banyak-banyak air, air apa yang paling berani?

Jawapan: Air terjunnnn!!!

9.

Banyak-banyak huruf, huruf mana yang boleh kahwin...

Jawapan: I dan U leee..

10.

Banyak-banyak ikan, ikan apa yang pemalu?

Jawapan: Ikan Sadin dalam tin. Sebab tak keluar-keluar, dalam tin je..

11.

Banyak-banyak kotak, kotak apa yang tak boleh diankat?

Jawapan: Kotak Penalti

12.

Banyak-banyak orang.. orang apa tak kawin?

Jawapan: Orang-orang

13.

Banyak-banyak gurun, gurun mana tanamannya subur?

Jawapan: Gurun, Kedah

14.

Banyak-banyak cecair, cecair apakah yang menjadi beku bila dipanaskan?

Jawapan: Telur

15.

Banyak-banyak binatang, binatang apa yang baik hati????

Jawapan: SRIGALA kerana Srigala suka lolong melolong

16.

Banyak-banyak Tahi, tahi apa yang tak berbau?

Jawapan: Tahi hidung, sebab duduk dalam hidung tuan dia tak tercium pun bau.

17.

Banyak-banyak burger, burger apa yang buat kita gembira?

Jawapan: Bergembira!

18.

Banyak-banyak tempat, dimanakah air tidak pernah cerah?

Jawapan: Ayer Hitam (Air Hitam)

19.

Banyak-banyak ikan, ikan apa yang selalu sakit perut?

Jawapan: Ikan kembung.

20.

Banyak-banyak singa, singa apa yang tak makan daging?

Jawapan: Singapura.

21.

Banyak-banyak Burung, Burung apakah yang paling penyayang?

Jawapan: Burung belatuk... sebab dia bela atuk.

22.

Banyak-banayk buah, buah apa tidak bertangkai?

Jawapan: Buah Melaka

23.

Banyak-banyak daun, daun apa tidak bertangkai

Jawapan: Daun terup

24.

Banyak-banyak binatang, binatang apa tidak berkaki?

Jawapan: Ular

25.

Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai

Jawapan: Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

26.

Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

Jawapan: MILO AIS

27.

Banyak-banyak binatang, binatang apa tangannya di kepala, kakinya di kepala, badannya di kepala?

Jawapan: Kutu

28.

Banyak-banyak burung, burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?

Jawapan: Penguin

29.

Banyak-banyak bintang, bintang apa hidup di laut?

Jawapan: Tapak Sulaiman



HURUF DAN PERKATAAN

1.

Binatang apa namanya hanya guna dua huruf sahaja?

Jawapan: U dan G (udang)

2.

Binatang apakah yang paling kaya didunia?

Jawapan: Beruang sebab binatang ni ber wang

3.

Ikan apakah yang separuh jawa dan separuh inggeris?

Jawapan: Ikan Belukang kerana "Blue" adalah perkataan inggeris, "Kang" adalah perkataan Jawa.

4.

Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?

Jawapan: Bahrain kerana bah tu banjir, 'rain' tu hujan...

5.

Huruf jawi apa yang ada angin...

Jawapan: Huruf TA dan YA laa... (Bunyi macam Tayar, tayarkan ada angin)

6.

Katak apa yang boleh menyuruh orang?

Jawapan: KATAKan padaku

7.

Kera apa yang tinggal di istana?

Jawapan: KERAbat diraja

8.

Kera apa yang buat orang stress?

Jawapan: KERAna cintanya diputuskan oleh kekasih hati

9.

Ahmad bin Abu, kambing bin apa?

Jawapan: Kambing binATANG

10.

Kopi apa yang sungguh menyusahkan?

Jawapan: KOPIkir sendirilah!



PERIBAHASA DAN SLOGAN

1.

Apa Arti Peribahasa "Sambil Menyelam Minum Air"?

Jawapan: Tenggelam

2.

Bila slogan "Terus Maju, Pantang Berundur" nampak bodoh?

Jawapan: Waktu Kejohanan Tarik Tali

3.

Apa tiga jenis buah yang terselamat dalam kebakaran disebuah kedai?

Jawapan: Buah keranji sebab dalam perahu, pisang emas sebab dibawa belayar dan buah cempedak sebab diluar pagar. (berdasarkan pantun melayu)

4.

Apa dia "jauh di mata, dekat di hati"?

Jawapan: Jantung.. paru-paru pun boleh.. hempedu pun boleh.. asalkan denkat dengan hati..



BAHASA

1.

Apa bahasa cinanya "selesai makan"?

Jawapan: Sudah KEN YANG

2.

Apa orang islam arab kata jika: 1- Seorang pekerja jatuh bangunan lalu mati... 2- Seorang wanita berlari keliling padang tanpa seurat benang... 3- Gaji anda akan dinaikkan 30% bulan depan.

Jawapan: Mereka akan kata. 1-Inna lillahi wa ina ilahi roo jiuun. 2- Astagh firullah hal azim. 3- Alhamdulillah.

3.

Kenapa bila orang putih sebut "Wang Udara dan Kerusi" bunyinya lucah?

Jawapan: Air Money and Chair (Air Mani Encir - Encir maknanya cair)

4.

Cuba teka apa bahasa cina-nya "orang yang cari ikan di laut"?

Jawapan: MAN CHING



SOALAN

1.

Apa dia, Ditembak ke lantai kena hidung?

Jawapan: Orang kentut

2.

Siapa orang yang gembira bila mendengar orang meninggal?

Jawapan: Tukang gali kubur

3.

Apa dia yang masuknya lurus keluarnya bengkok?

Jawapan: Jari tengah korek lubang hidung

4.

Apa dia, kalau dikeluar dari lubang besar tak dapat, tapi kalau dikeluar dari lubang kecil dapat?

Jawapan: Air Ludah

5.

Apa yang diiring bukan raja, ditanam bukan tanaman?

Jawapan: Orang mati nak dikubur

6.

Apa benda, bekaki satu bemata tiga?

Jawapan: Lampu Trafik

7.

Apa yang masuknya keras keluarnya lembik?

Jawapan: Terung direbus

8.

Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah perkara itu?

Jawapan: Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama.

9.

Jika sebatang pokok dipotong akan menjadi semakin rendah, apakah bendanya yang semakin dipotong semakin menjadi tinggi?

Jawapan: Seluar panjang. Bila dipotong ianya akan semakin tinggi.

10.

Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan bila tua pula berkaki 3?

Jawapan: Manusia! Semasa kecil merangkak, bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bertongkat.

11.

Seorang lelaki memakai pakaian serba hitam, seluar hitam, kasut hitam, sarung kaki hitam, sarung tangan hitam, dan kacamata hitam. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. Seluruh lampu di lorong itu padam. Kemudian, sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu?

Jawapan: Waktu itu adalah siang hari bukannya malam!

12.

Apa dia, Kalau kita guna kita buang, kalau tak kita simpan?

Jawapan: Jala

13.

Ada 2 syiling benilai 25 sen. Salah satu darinya bukan duit 5 sen. Jadi berapa nilai setiap syiling?

Jawapan: 20 sen dan 5 sen

14.

Ada 3 biji limau kendian di bahagi kepada 3 bahagian..lepas tu di bagi pulak pada 3 orang..berapa seorang dapat?

Jawapan: Sebiji sorang sebab limaukan 3 biji..

15.

Benda apa kalau naik tak turun dah?

Jawapan: Umur

16.

Air apa yang kita bawa tak berat?

Jawapan: Air sembahyang

17.

Apa binatang ada 6 kaki dan boleh mengeluarkan api?

Jawapan: Api-api (kelip-kelip)

18.

Apakah dia "rumah di bawah, tiang di atas"?

Jawapan: Kubur



KLASIK

1.

Kulit bertemu kulit, bulu bertemu bulu, makin rapat makin sedap?

Jawapan: Mata mengantok nak tidur

2.

Kalau kotor tak dapat dicuci, kalau koyak tak dapat di jahit

Jawapan: Kertas

3.

Bila ditarik, yang di atas gembira dan yang di bawah pasti merana

Jawapan: Pengail yang dapat ikan.

4.

Ada satu benda, kita berdiri dia baring, kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama.

Jawapan: Tapak kaki kita

5.

Bila dipegang, ia mati, bila dilepas, ia hidup, dibiar-biar, akhirnya mati.

Jawapan: Gasing.

6.

Tulang seperti ikan, jinjang seperti zirafah. Kadang di atas, kadang di bawah. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan, kurang pendengaran.

Jawapan: Antena TV. Kadang orang pasang kat atas bumbung, kadang pacak jer kat tanah, kalau kedudukan tak betul, gambar pun kabur, suara pun tak ada....

7.

Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu bedak, aku pun terjun ke dalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku?

Jawapan: Pisang Goreng

8.

Badannya keras tapi kurus, tidak mempunyai tangan dan berkepala hitam

Jawapan: Anak mancis daaa.

9.

Pembuatnya tidak mahu guna, pembelinya tidak menggunakannya dan penggunanya tidak nampaknya

Jawapan: Keranda

10.

Di dalam Dunia ni, dialah yang paling pendek dan panjang, di dalam dunia ni dialah yang lembab dan pantas, tanpa dia semua kita buat tak jadi...

Jawapan: Masa

11.

Ada kaki tak berpeha, ada muka tak berkepala...

Jawapan: Meja

12.

Yang Besar dapat masuk, yang kecil tak dapat masuk

Jawapan: Songkok

13.

Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah sampai pegang buah

Jawapan: Panjat pokok kelapa

14.

Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk

Jawapan: Masukkan benang dalam jarum



PERBEZAAN DAN PERSAMAAN

1.

Apa perbezaan Kereta Baru dengan Pengantin Baru?

Jawapan: Kalau kereta baru, jumpa lubang mesti dielak, kalau pengantin baru jumpa lubang, terus dia hentam.

2.

Apa perbezaan jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi?

Jawapan: Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik.

3.

Apa perbezaan di antara Gajah dengan Lelaki?

Jawapan: Di kepala gajak ada belalai, Dibelalai lelaki ada kepala.

4.

Apa perbezaan antara orang perempuan dengan angkasawan perempuan?

Jawapan: Perempuan - Datang Bulan, Angkasawan Perempuan - Datang ke bulan.

5.

Apa persamaan Presiden Bush dengan Saddam Hussein?

Jawapan: Dua-dua tak kenal siapa saya

6.

Apa pebezaan di antara sekretari baik dengan sekretari kurang baik?

Jawapan: Sekretari baik; "Selamat pagi tuan", Sekretari kurang baik; "Dah pagi ni tuan'"

7.

Apa persamaan kain jemuran dengan telefon?

Jawapan: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

8.

Apa perbezaan antara basikal baru dengan pengantin baru?

Jawapan: Basikal baru, pam dulu baru naik, pengantin baru naik dulu baru pam..

9.

Apa perbezaan seluar pelarut dengan balon gas?

Jawapan: Kalau Balon gas, lepas talinya, belon naik ke atas, seluar pelarut, lepas talinya, seluar turun ke bawah.

10.

Apa perbezaan lampu stadium dengan lampu bilik?

Jawapan: Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada 'game' dia padam



MERAPU

1.

Apakah dia yang paling laju di dunia, lebih laju kereta F1 malah lebih laju dari Jet pejuang?

Jawapan: Maaflah tak sempat nak tengoh, sebab laju sangat. Zoommm dah hilang.

2.

Semua hewan jadi monyet, monyet jadi apa?

Jawapan: Jadi banyak.

3.

Kerbau apa yang sudah dicari-cari tetap tidak kelihatan?

Jawapan: Kerbau yang hilang

4.

Menyalak bukannya anjing, mengiau bukannya kucing, berkokok bukannya ayam, terbang bukannya burung, mengembik bukannya kambing.. Binatang apakah itu?

Jawapan: Binatang ajaib

5.

Macam mana nak masukkan Gajah dalam peti sejuk?

Jawapan: Buka peti sejuk, masukkan Gajah lepas tu tutup

6.

Macam mana nak masukkan Rusa dalam peti sejuk?

Jawapan: Buka peti sejuk, keluarkan Gajah, masukkan Rusa dan tutup peti sejuk.

7.

Kalau seluruh hutan terbakar dan semua binatang mati kecuali seekor, agak-agak binatang apakah itu?

Jawapan: Rusa, sebab dia masih dalam peti sejuk.

8.

Kenapa Superman berbaju ketat?

Jawapan: Baju dia saiz S, besar kat depan dada dia.

9.

Kalau kucing naik moto, manusia naik apa?

Jawapan: Heran

10.

Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak?

Jawapan: PATAH BALIK laaa, benggang pasal titi tu dah patah.

11.

Lima pasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut?

Jawapan: Stokin tu basah lah....

12.

Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh ke belakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa?

Jawapan: Aku berjalan secara mengundur!

13.

Seekor lembu menghadap utara, kemudian pusing ke kanan 180 darjah, kemudian 270 darjah ke kiri. Ke arah mana lembu itu menghadap sekarang?

Jawapan: Ke bawah! Ia masih tetap menghadap ke bawah dan memakan rumput.

14.

Bila loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu?

Jawapan: Spedometer bas lah...

15.

Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup?

Jawapan: Kalau matanya yang ditutup, dia tak dapat melihat!

16.

Kenapa mayat dibungkus kain putih?

Jawapan: Kalau dibungkus dengan kain hitam, siapa takut!!!!

17.

Bila gajah jadi ayam, lalu singa jadi ayam, dan kambing jadi ayam. maka ayam menjadi apa?

Jawapan: Ayam jadi banyaklah bilangannya.

18.

Ekor siapa panjang, ekor tikus atau ekor kuda?

Jawapan: Panjang ekor tikus, karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah.

19.

Kenapa di tepi rel keretaapi ditaruh batu kerikil?

Jawapan: Kerana kalau ditaruh pisang goreng pasti jadi rebutan.

20.

Lampu apa yang kalau dipecahkan keluar orangnya?

Jawapan: Lampu jiran tetangga kita. Cobalah pecahkan, nanti akan keluar orangnya.

21.

Kalau ditutup dia akan mengintai, tapi kalau dibuka dia akan marah-marah?

Jawapan: Orang naik beca semasa hujan

22.

Mengapa guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, sedangkan profesor dibahagian depan?

Jawapan: Kerana guru sejarah memikirkan masa lampau, sedang profesor memikir untuk masa depan.

23.

Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam?

Jawapan: Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus!

24.

Kenapa kecantikan lebih penting bagi seorang perempuan dibandingkan dengan kepintarannya?

Jawapan: Sebab lelaki yang bodoh jumlahnya lebih banyak dibandingkan lelaki yang buta.

25.

Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok nampak apa?

Jawapan: Nampak pembohongnya, Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok.

26.

Apakah yang berada diantara langit dan bumi.

Jawapan: Mungkin ada banyak jawapan, tapi kat sini jawapan yang dikehendaki adalah "dan"

27.

Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa?

Jawapan: Buang tebiat

28.

Batang apa berlubang-lubang, Tirus di atas di bawah Kembang, Terkadang tegak terkadang tumbang, celaka benar kalau ditebang.

Jawapan: Batang hidung engkaulah!

29.

Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?

Jawapan: Dua-dua tak tumbuh, sebab dia tanam separuh je. Hehehe!!

30.

Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa?

Jawapan: Sebab anak dia tu perempuan

31.

Kalau kancil dengan rusa berlaga, siapa yang akan mati?

Jawapan: Pemandunya lah yang mati...... kalau kereta kancil dengan rusa berlanggar....mati lah orang tu, kan-kan?

32.

Kenapa ayam lepas minum dia dongakkan kepala. kalau makan tak pulak?

Jawapan: Sebab dia fikir nak buang air kecil tak boleh-boleh.

33.

Zaman jepun dulu, kalau askar jepun jumpa lalaki hemsem, mesti ke pancung. Ditakdirkanlah awak hidup zaman jepun, dan kebetulan satu hari tu anda terserempak dengan askar jepun dari jauh. Apa yang anda buat untuk menyelamatkan diri?

Jawapan: Buat selamba je laa.. apa kau ingat kau hensem sangat ke?

34.

Apakah haiwan yang berkaki 3?

Jawapan: Kuda cacat. Kalau tak cacat pasti kakinya 4.

35.

Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?

Jawapan: Kerana yang menciptanya orang jepun. Kalau arab yang cipta mungkin namanya YAMAHMUD.

36.

Apa perbezaan antara orang kurus dan orang gemuk?

Jawapan: Orang gemuk makan tempat, orang kurus makan hati.

37.

Haiwan apakah yang paling tidak sopan?

Jawapan: Kutu, kerana sering memijak-mijak kepala orang.

38.

Kenapa koboi mexico kalau berjalan sering membawa gitar?

Jawapan: Takkan nak bawak piano pulak! besar tuh!

39.

Ada sebuah laut besar, dekat laut ada kapal besar, dalam kapal besar ada rumah besar, dalam rumah besar ada orang besar, antara bebanyak ni apa paling besar?

Jawapan: Orang tu le penipu besar, mana ada rumah dalam kapal... ha...ha...ha..

40.

Apa yang terjadi jika Graham Bell tidak menciptakan telefon?

Jawapan: Perjalanan anda tidak akan terganggu oleh kerja-kerja menggali jalan oleh TELEKOM

41.

10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah, namun 4 ekor burung telah jatuh ke bumi. Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi?

Jawapan: Kerana 4 ekor burung itu menutup telinga dengan kepaknya dan menyebabkan ia tidak dapat terbang seperti biasa.

42.

Apa kita buat sebelum turun dari perahu?

Jawapan: Kita naik perahu le dulu, macam mana nak turun kalau tak naik dulu.

43.

Ikan apa yang ada ketiak?

Jawapan: Taukea ikan.

44.

Apa yang dipegang lembik dipukul keras?

Jawapan: Tahi ayam melekat kat tiang lampu.

45.

Kenapa anjing jinak suka goyang ekor?

Jawapan: Kalau goyang punggong nanti orang kata macam Inul (Dangdut)

46.

Kenapa ikan Yu takut dengan ikan lumba-lumba?

Jawapan: Sebab ikan lumba-lumba suka bawak geng. Kalau lawan satu sama satu, belum tahu lagi.

47.

Kalau Haiwan dan Serangga boleh sekolah, siapa yang selalu lewat ke sekolah?

Jawapan: Ulat Gonggok, sebab dia banyak kaki lambat nak pakai kasut sekolah.

48.

Kenapa dalam film Hulk, bila hero bertukar jadi Hulk, badan dia terus membesar tapi baju dia je yang koyak seluar tidak?

Jawapan: Kalau seluar yang koyak tajut jadi film Blue pulak..

49.

Kenapa orang membaca yasin dikubur bedosa besar?

Jawapan: Sebab membunuhkan bedosa besar, orang tu tengah baca yasin kenapalah di kubur, matilah dia..

50.

Binatang apa, kaki macam gajah tapi bukan gajah, telinga macam gajah tapi bukan gajah, badan macam gajah tapi bukan gajah, ada belalai macam gajah tapi bukan gajah?

Jawapan: Anak Gajah

51.

Ada seekor anjing yang sangat besar. Anjing ni sangat suka makan dan sekali dia makan, bekilo-kilo makanan habis dikerjakannya. Yang paling best, bila dia berak, tahi dia melonggok besarnya. Sudi tak awak komgsi makan tahi tu dengan saya?

Jawapan: Kalau "Tidak", jawaplah "Awak ni kedekut le, kita ajak bekongsi dia tak nak. Awak makanlah sorang-sorang", Kalau "Ya", jawaplah "Oleh kerana awak ni baik hati saya hadiahkan bahagian saya untuk awak", kalau "Takpalah, saya dah kenyang, awak je lah yang habiskan" jawapanya awaklah yang kena.

52.

Ada 20 ekor babi di dalam sebuah lori, dalam perjalanan ke pusat penyembelihan, lori pergi ke stesen minyak… dua ekor babi tak tahan bau diesel lalu melompat… seterusnya… lori itu berhenti di lampu isyarat… seekor babi melompat kerana tidak sabar menunggu… dan di Simpang Tiga… seekor babi terasa amat panik lalu melompat… berapa ekor babi yang tinggal…?

Jawapan: 20 ekor jugak pasai dia lompat dalam lori aje (Di Malaysia kan babi kena bawak dalam sangkar…)

53.

Babi dan beruk ada seorang kawan iaitu tarzan, apabila tarzan mandi kenapa babi dan beruk gelak?

Jawapan: Sebab ekor babi dan beruk kat belakang, ‘ekor’ tarzan kat depan… (pendek pulak tu…)

54.

Cuba Teka, mouse komputer betina ke jantan?

Jawapan: Mouse komputer adalah betina kerana ia memakai pad.

55.

Seorang penggali kubur semasa nak gali kubur ada pantangnya.. kalau dia langgar pantang ni..mesti ada sesuatu yang berlaku padanya.. pantangnya..kenapa dia tak bole pakai seluar dalam masa gali kubur?

Jawapan: Kalau gali kubur kena pakai cangkul, kalau pakai seluar dalam bila nak siap.

56.

Kereta dengan motor, mana lebih tua?

Jawapan: Motor, sebab motor pakai tongkat...

57.

Kasut apa yang paling keras di Malaysia?

Jawapan: Kasut BATA laaaa..

58.

Kalau 5 orang cina tolak seorang, jadi apa?

Jawapan: Yang sorang tu jatuh le..

59.

Apa yang boleh dipotong dengan daging?

Jawapan: Tahi panjang waktu tengah berak.

60.

Apa binatang yang boleh terbang, memanjat pokok dan berenang dalam air?

Jawapan: Ada banyak jawapan tapi yang pasti mesti 3 binatang bukan 1. Burung, Monyet dan Ikan.

61.

Kenapa apabila monyet makan, ia suka simpan di pipi?

Jawapan: Saya tak tahu sebab saya bukan monyet, sapa yang jawap tu paham-paham laa..

62.

Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak boleh nak tolak?

Jawapan: Pintu yang kena tarik bila nak buka, kalau ditolak tentu tak dapat.

63.

Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?

Jawapan: Tukang gali kubur

64.

Apa yang waktu malam dia hidup siang dia mati?

Jawapan: Drakula

65.

Sebuah bas membawa 30 orang penumpang. Tiba-tiba berlaku satu kemalangan, semua penumpang dan driver bas mati. Apa yang masih hidup?

Jawapan: Lesen memandu, Roadtax dan insurent Driver Bas tu.

66.

Kereta berhenti tarik Handbrek, Kuda Berhenti Tarik Apa?

Jawapan: Tarik nafas sebab penat belari

67.

Kenapa Pontianak berambut panjang?

Jawapan: Sebab malam kedai gunting tutup.

68.

Apa kucing selalu ada, tapi gajah tak mungkin ada?

Jawapan: Anak kucing

69.

Katak apa yang boleh melompat lebih tinggi dari Bangunan Berkembar Petronas?

Jawapan: Semua katak... sebab Bangunan Petronas tak boleh melompat

70.

Bibir bertemu bibir, tangan meraba raba mencari lubang sehingga menimbulkan keasyikan?

Jawapan: Orang main seruling

71.

Di laut merah terdapat banyak ikan jerung, kerana?

Jawapan: Kerana itu janganlah kau berenang di sana!

72.

Apa beza kacang panjang dengan seluar panjang?

Jawapan: Kacang panjang bila dipotong namanya tetap kancang panjang, tapi seluar panjang bila dipotong jadi seluar pendek

73.

Katak apa yang dilanggar kereta tapi masih tak mati?

Jawapan: Katak panjang umur

74.

Ada 3 orang yang memakai payung - orang pertama gemuk, orang kedua kurus, orang ketiga pendek... siapa yang basah?

Jawapan: Tak ada sapa yang basah sebab tak hujan pon

75.

Bagaimana cara nak masukkan 71 orang ke dalam kereta Perodua Kancil?

Jawapan: 2 duduk kat depan, di belakang baring posisi 69

76.

Nenek siapa yang larinya melompat-lompat?

Jawapan: Nenek si Kangaroo

77.

Perbuatan apa yang ditegah oleh agama tetapi juga dibenci setan?

Jawapan: Merogol anak setan

78.

Ayam apa yang boleh bertelur di gunung, di gua, di hutan?

Jawapan: Ayam betina ler

79.

Kereta apa yang tidak boleh dicat?

Jawapan: Kereta yang hilang

80.

Kuda apa yang boleh lihat kau, tapi kau tak boleh lihat kuda itu?

Jawapan: Kuda yang tengah sembunyi

81.

Kenapa Superman pakai "S" di bajunya?

Jawapan: Kalau pakai "XXL", longgar sangat

82.

Lipas apa yang kepalanya di kaki, badan-nya di kaki, sesungutnya di kaki, matanya di kaki?

Jawapan: Lipas kena pijak

83.

Ikan apa yg banyak di laut ?

Jawapan: Ikan yang basah

84.

Kenapa kentut kau lebih kuat bunyinya daripada kentut aku?

Jawapan: Sebab kau kentut kat Microphone

85.

Siapa yang menemukan dompet kulit?

Jawapan: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada aku

86.

Berapakah jauhnya planet Pluto dari matahari?

Jawapan: Tersangaaaaatlah jauhnya

87.

Bila hari hujan, macam mana cara kalau kita tak nak nampak/dengar bunyi/titisan hujan?

Jawapan: Kalau kita masuk lif pastu tutup pintu lif.

88.

Selalunya kita jumpa semalam baru kita jumpa esok. Dekat mana kita boleh jumpa esok dulu sebelum jumpa semalam?

Jawapan: Kalau kita baca kamus dari depan ke belakang.

89.

Apa dia: ayam di luar, ikan di dalam?

Jawapan: Ikan sardin cap ayam.

90.

Apa dia: bila kecik dia hitam, bila besar jadi putih?

Jawapan: Michael Jackson.

91.

Kenapa hidung lembu sentiasa berair?

Jawapan: Lembu tak tahu nak kesat hidungnya dengan tisu.

92.

Bom apakah yang tak pernah meletup?

Jawapan: Bomba ataupun kuih bom.

93.

Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta?

Jawapan: Teksi.

94.

Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki

Jawapan: Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat sebelah aje.

95.

Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol

Jawapan: Semut yang matanya BENGKAK

96.

Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

Jawapan: Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

97.

Kenapa laki-laki suka berpikir dan perempuan suka bercakap?

Jawapan: Kerana laki-laki ada 2 kepala, perempuan bula ada 2 mulut.

98.

Kenapa orang bercinta suka meraba raba?

Jawapan: Kerana cinta itu buta

99.

Panjangnya 15 cm, kemerahan, ada kepalanya, dan kalau banyak boleh membuat perempuan naik gila?

Jawapan: Duit sepuluh ringgit

100.

Apa sebab utama perceraian?

Jawapan: Perkawinan

101.

Binatang ape power Karate?

Jawapan: Kuda belang. cuba kira berapa "black belt" dia ada.

102.

Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?

Jawapan: Pembohong...

103.

Kenapa lelaki jarang kena penyakit anjing gila?

Jawapan: Sebab lelaki ni kan 'buaya'

104.

Nak mencari sikit punya susah, bila dah dapat buang, apa bendanya?

Jawapan: Tahi hidung

105.

Kenapa pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?

Jawapan: Mestilah kena tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

106.

Gajah terbang dengan ape?

Jawapan: Dengan susah payah......

107.

Apa dia Berwarna hitam, montok, terbelah tengahnya?

Jawapan: Tahi kerbau dilanggar Motosikal
Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© MY ADHA - SUMBER MAKLUMAT & JAWATAN KOSONG TERKINI | Hakcipta Terpelihara 2008 - 2014
D.I.Y Themes ByBelajar SEO