Top Ad 728x90

Jangan bimbang bayar zakat guna SMS


Kaedah pembayaran zakat fitrah melalui Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) yang semakin meluas digunakan oleh pihak berkuasa agama di seluruh negara tidak perlu diragui oleh umat Islam.

Malah, bagi Yang Dipertua Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam), Datuk Mazlan Hashim, khidmat zakat fitrah menerusi SMS yang dikendalikan Celcom Malaysia Berhad (Celcom) itu tidak banyak beza dengan kaedah pembayaran melalui kaunter zakat atau amil yang dilantik.

"Umat Islam tidak perlu was-was untuk menggunakan kaedah ini.

"Sistem SMS yang digunakan tetap menyediakan akad sama seperti pembayaran zakat fitrah biasa dan ia diperkenalkan bagi memudahkan umat Islam membayar zakat," katanya pada sidang akhbar di Kuala Terengganu semalam.

Zakat fitrah di Melaka naik sebanyak 20 sen iaitu daripada RM6.30 kepada RM6.50 dan jumlah kenaikan yang sama di Sabah daripada RM6.60 kepada RM6.80.

- KOSMO!

1 Comment:

  1. salam...
    saya bukan nk komen sal n_3 ni...tp nak tnya tentang pengajian ijazah...
    how to explain yer...mcm ni...saya guru lepasan dip..then sy nk continue study...sy xnak amik pjj...so sy nk tahu kalau2 ade pngajian ijazah sepenuh masa yg ditawarkn utk someone like me
    ..yg diiktiraf oleh KPM tentunya.
    bila dan di mana pngajian ini ditawar @ akan ditawarkan...
    really anxious to know..

    BalasPadam

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90