Top Ad 728x90

Stesen Radio Capital FM Mula Ke Udara Mulai 1 Disember 2011

Stesen radio untuk wanita urban, Capital FM bakal ke udara secara rasmi pada 1 Disember 2011 menerusi frekuensi 88.9 di seluruh Lembah Klang, Bidor, Sungkai, Tanjong Malim, Kuala Lumpur, Klang, Petaling Jaya, Cyberjaya, Nilai dan sebahagian tempat di Seremban.

Program yang mula bersiaran seawal 6 pagi itu membabitkan penyampai di kalangan selebriti popular dalam membincangkan topik dan kandungan yang menonjolkan dunia sebenar wanita.

“Tujuan utama kami menubuhkan stesen radio ini untuk memberikan wanita hak untuk bersuara dalam media.

“Kami berusaha untuk menyediakan maklumat yang relevan dan semasa di kalangan wanita moden dan tidak pernah diberikan oleh stesen lain,” kata Timbalan Ketua Penyiaran Kumpulan Star Radio, Tan Chong Kheng di sidang media melancarkan Capital FM di pejabat Capital FM, di sini, Rabu.

Capital FM membariskan penyampai-penyampai popular dan ternama seperti Asha Gill, Joanne Kam, Xandria Ooi, Patricia K, Sheela Haran, April Kuan, Joey G dan Liang.

Joanne Kam dan Joey G akan bergandingan untuk segmen Talk of the Town dari pukul 6 pagi hingga 10 pagi, Asha Gill (Eat, Love, Play/ 10 pagi-1 petang), Patricia K (My City/ 1 petang-4 petang), Xandria Ooi & Liang (The Jam Break/ 4 petang-8 malam), Sheela Haran (Groovedown/ 8 malam-12 pagi) dan April Kuan (Saturday Global Passport/ 10 pagi-2 petang & Sunday Jazzscapes/ 2 petang-6 petang).

Pada setiap bulan, seorang penyampai jemputan akan turut sama ke udara setiap Isnin hingga Jumaat dari pukul 6 pagi hingga 10 pagi. Untuk Disember ini, pelakon Tony Eusoff akan menjadi penyampai jemputan stesen radio itu.

Stesen radio ini disasarkan kepada wanita urban yang berumur 25 hingga 35 tahun dengan tagline Women- The New Capital.

Stesen radio ini adalah milik Kumpulan The Star.

- MSTAR

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90