Top Ad 728x90

Penutup hidung paling kecil



Syarikat tempatan, Lisse Enterprise (Lisse), pengedar sah produk penutup hidung, nosk dari Korea Selatan, merancang untuk menjadikan produk penutup hidung mini itu sebagai satu trend terbaru di negara ini.

Produk yang mampu menapis habuk daripada memasuki badan melalui hidung itu telah memasuki pasaran negara sejak Februari lalu dan dijangka berada di pasaran Singapura akhir tahun ini.

Produk itu mempunyai ukuran diameter 1.4 sentimeter (sm) dan panjang 2.5 sm - secara tidak langsung menjadikan ia antara penutup hidung terkecil di dunia.

Alat ini mempunyai keupayaan menapis 100 peratus bendasing sekecil 1 micron dan sehingga 80 peratus bagi bendasing sekecil 0.2 micron daripada disedut melalui hidung.

Pengasas dan pemilik Lisse, Mohd. Zaini Yunus berkata, produk nosk amat bersesuaian untuk digunakan oleh semua lapisan masyarakat, terutamanya kepada mereka yang mengalami alahan pernafasan, pengembara serta kalangan yang kerap melakukan aktiviti luar rumah.

Beliau memberitahu, berikutan saiz yang kecil, pemakai penutup hidung nosk menjadi lebih selesa untuk melakukan aktiviti harian selain ia tidak terlalu kelihatan walaupun sedang dipakai.

Katanya, nosk juga amat bersesuaian untuk digunakan oleh kalangan jemaah haji dan umrah kerana keadaan cuaca dan muka bumi di Mekah dan Jeddah.

"Kami memperkenalkan nosk setelah mendapat maklum balas banyak jemaah haji dan umrah mengalami batuk-batuk dan selesema, selain pelbagai alahan lain sewaktu menjalani ibadah, berikutan cuaca yang tidak menentu.

"Mereka enggan memakai penutup hidung dan muka kerana berasa tidak selesa berikutan saiz topeng yang lebar dan besar," katanya baru-baru ini.

Lisse yang ditubuhkan pada 2007 kini menjadi pengedar sah produk nosk bagi Malaysia, Singapura dan Brunei.

Syarikat itu kini mempunyai empat pengedar utama iaitu Koperasi Tabung Haji Bhd., Bin Daud Sdn. Bhd., As-Siddiq Marketing dan Koperasi Universiti Malaya.

Harga sepasang penutup hidung mini nosk ini adalah RM19.95 di Semenanjung serta RM21.95 di Sabah dan Sarawak. Maklumat lanjut, hubungi Zaini di talian 019-9878377/Nabila 017-2392370

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90