Top Ad 728x90

,

Blogger Fatin Suhana


Oleh SAFIYANA SALLEH

SUDAH hampir dua tahun penulis tidak bertemu gadis bernama Che Wan Fatin Suhana Che Wan Khalid, 23, tapi sikapnya yang rendah diri masih sama seperti dia ditawarkan menjadi cover girl untuk sebuah majalah remaja Islamik suatu ketika dahulu.

Sopan dan lembut sahaja suaranya menjawab setiap soalan yang diajukan kepadanya walaupun kini dia mula mencipta nama dalam dunia peragaan.

Selain menulis blog, mahasiswa jurusan Perniagaan Antarabangsa itu rupa-rupanya gemar memasak dan mengambil gambar pada waktu terluang.

Buku berjudul The Secret dan 50 Facts That Should Change The World antara buku yang sedang dibacanya jika berkesempatan.

Bagi kamu yang tidak mahu ketinggalan untuk mengenali pemilik blog small girl with a big heart ini bolehlah layari http://fatinsuhana.blogspot.com.

Siapa Fatin Suhana sebenarnya?

Fatin Suhana: Bagi mereka yang baru dikenali, saya akui seorang yang pemalu dan pendiam. Tapi, apabila ada topik yang menarik mungkin susah pula untuk saya berhenti bercakap. Dalam gambar ataupun majalah saya selalu kelihatan tinggi dan mature tetapi realitinya saya tidaklah setinggi mana yang digambarkan. Kematangan saya di dalam gambar juga mungkin disebabkan oleh solekan tebal.

Apa perkara yang tidak diketahui pengikut blog Fatin Suhana?

Kalau nak bersiap, saya akan mengambil masa lebih daripada 45 minit sebabnya saya susah nak memilih baju yang sesuai untuk digayakan. Lagi satu, saya memang ‘pantang’ tengok katak... Boleh lemah lutut dibuatnya. Masa sekolah dulu, saya seorang sahaja yang bedah ikan semuanya gara-gara tak sanggup nak pegang katak. Huhuhu...

Apa yang selalu ditulis di dalam blog Fatin Suhana?

Pada awal dahulu, blog ini ibarat diari saya. Jadi kebanyakan perkara yang saya tulis adalah luahan hati. Tapi sejak dah tak privatekan blog ini lagi, saya banyak menulis tentang makanan, pelancongan dan serba sedikit tentang pengalaman menjadi model.

Fatin Suhana suka post gambar dalam blog, keluarga tak kisah ke?

Jangan tak tahu, setiap gambar yang saya post di blog itu sebenarnya telah ditapis oleh keluarga saya terlebih dahulu. Jika mereka bagi green light baru saya siarkan dalam blog.

Apa yang Fatin Suhana suka layari di Internet?

Saya suka membaca blog mengenai masakan, resepi dan seni fotografi. Biarpun saya terjebak dalam dunia peragaan, saya sebenarnya jarang membaca mengenai kecantikan dan fesyen di Internet. Sebab itu, agak keberatan untuk saya memberi tip-tip kecantikan apabila ada pengikut-pengikut di blog yang bertanya. Sorry...

Pengalaman pelik sepanjang membuat blog?

Sejak blog ni dah tak di privatekan, ramai yang suka stalk pasal kehidupan peribadi saya. Tidak sangka juga, wujud kumpulan haters yang gemar memberi komen negatif terhadap topik-topik yang ditulis dalam blog. Tapi, saya abaikan sahaja orang macam tu sebab bukan mudah nak puaskan hati semua orang.

Apa perancangan selepas menamatkan pengajian di Universiti Teknologi Mara (UiTM)?

Hurmmm... Ada juga perancangan untuk sambung ke peringkat master tapi saya rasa jealous dengan rakan-rakan yang sudah sudah memasuki alam pekerjaan. Tengoklah macam mana nanti. Doakan saya supaya terus sukses dalam apa jua yang dilakukan.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90