Top Ad 728x90

,

Rahsia usahawan muda Nanovbeauty

Oleh RAJA INTAN DIANNA RAJA AZAHAM

SUDAH lama penulis mahu mengaturkan sesi fotografi bersama usahawan muda ini tetapi ketika itu wanita ini sedang sarat mengandung.

Usai saja tempoh berpantang, penulis terus mendapatkan pemilik nama Nur Furyna Azmir - pengasas produk kecantikan Nano-V-Skincare untuk ruangan Diari Panca.

Penulis bersama jurugambar, Abdul Razak Latif disambut mesra oleh Furyna setibanya di pekarangan rumahnya di Kajang, Selangor.

Melihat wajahnya yang ceria dan tubuhnya yang ramping, siapa sangka dia baru saja selamat melahirkan bayi lelaki yang sihat, Adam Darish sebulan yang lalu.

Tambahan, si kecil itu bukanlah anak pertamanya kerana Furyna sudah pun mempunyai seorang puteri, Amanda Delysha yang kini berusia tiga tahun.

Tertanya-tanya juga apakah rahsianya dapat mengekalkan kejelitaan wajah dan tubuh badan. Badan tak ubah seperti anak dara, wajahnya tidak kusam walaupun berjaga malam menjaga anak-anak kecil.

“Tiada apa rahsia. Selain berpantang cara tradisional, saya kini mengamalkan pengambilan produk minuman kesihatan terbaru saya, Gluta V + Stem Sel Epal.

“Selain stem sel Epal, terdapat 15 ramuan lain seperti kolagen, sarang burung layang-layang, delima, manggis, kacip fatimah, stem sel roselle dan pueraria mirifica yang baik untuk luaran dan dalaman wanita.

“Ia juga mengembalikan keremajaan dengan mencerahkan serta menganjalkan kulit," ujarnya.

Jadual waktu hariannya yang sibuk dengan menguruskan rumah tangga dan dalam masa sama memantau perniagaannya walaupun baru saja habis berpantang membuatkan minuman jus kesihatan amat diperlukan untuk menambahkan tenaga.

Akuinya, tidak mudah membahagikan masa antara keluarga dan perniagaannya yang kini kian rancak namun apapun keluarga tetap menjadi keutamaannya.

Moden klasik

Menjenguk ruang dalam rumahnya yang baru diduduki itu, timbul perasaan kagum atas citarasa wanita berusia 27 tahun ini..

Sentuhan moden klasik dengan warna-warna neutral seperti krim mendominasi keseluruhan rumahnya membuatkan ruang rumah dua tingkat itu tampak kemas dan luas.

Kelihatan dinding utama ruang tamunya yang diletakkan sebuah rak dicat dengan warna yang lebih gelap dan dihiasi dengan bingkai kerawang berwarna putih yang mengapit sebuah lukisan abstrak bagi memberikan kelainan kepada rumahnya.

Citarasa Furyna yang menyintai sesuatu yang elegan terus dapat dibaca melalui hiasan kristal yang disusun rapi di ruang tamu, tempat dia menghabiskan masa bersama keluarga.

“Saya sememangnya menyukai gaya yang elegan dan kemas tetapi masih menitikberatkan sentuhan kewanitaan dengan hiasan bunga-bungaan yang sederhana.

“Bagi saya, hiasan rumah perlulah sederhana dan menenangkan kerana setelah seharian kita penat bekerja, rumahlah tempat kita menghilangkan tekanan serta merehatkan minda.

“Tidak perlu hiasan yang sarat, sekadar memenuhi citarasa kita dan skema warna yang betul bagi memberi ilusi luas sesebuah ruang," ujarnya yang mengambil masa selama dua bulan untuk mengubah suai rumahnya.

Wajah emas

Bertanya tentang rahsia penjagaan wajah pula, ujar Furyna, dia menggunakan produk penjagaan kulit wajah yang berasaskan emas.

Ceritanya, sejak zaman Cleopatara dan dinasti China lagi, permaisuri mereka mengamalkan penggunaan masker emas ketika tidur kerana ia sangat baik untuk kulit wajah.

“Produk berserta emas tulen dapat menyingkirkan toksin di dalam kulit, melancarkan peredaran darah, anti penuaan, menegangkan kulit serta mengurangkan parut dan jerawat.

“Lagipun produk Nano-V-Skincare menggunakan teknologi nano yang membuatkan keberkesanannya 1,000 kali lebih cepat.

“Bahan kimia seperti steroid dan merkuri turut tiada di dalam produk," ujarnya.

Sesuai untuk pelbagai jenis kulit, antara produk Nano-V-Skincare yang berasaskan emas adalah pencuci muka, masker, penyegar muka, serum dan krim asas.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk, layari www.nanovbeauty.com atau hubungi 017-5055528.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90