Top Ad 728x90

, ,

Harimau Muda tewaskan Garuda Muda 1 - 0

Skuad bawah 22 negara mengekalkan reputasi sebagai juara Asia Tenggara apabila melepasi cabaran skuad muda Indonesia dalam saingan Piala SCTV yang julung kali diadakan di Jakarta, Indonesia, malam tadi (9 September 2012).

Kemenangan 1-0 di Stadium Gelora Bung Karno yang hanya dihadiri lebih 5,000 penonton, mencapai sasaran sebenar pengendali Harimau Muda, Ong Kim Swee yang mahu memberi pendedahan kepada beberapa muka baru dalam skuadnya sebagai persiapan Sukan SEA di Myanmar tahun depan.
Pada babak pertama, ketika permainan tampak menyebelahi barisan pemain tuan rumah yang kerap mengasak gawang negara, K Reuben (gambar) akhirnya tampil meletakkan Harimau Muda di depan hasil rembatan padu dari luar kotak penalti pada minit ke-43.

Sebelum itu, sekurang-kurangnya tiga percubaan merbahaya anak buah Aji Santoso hampir merobek gawang negara tetapi ketenangan benteng pertahanan dikemudi Shahrul Saad dan Nik Mohd Shahrul Azim tenang menyelamatkan keadaan walaupun penjaga gol, Izham Tarmizi Roslan sudah berada di luar posisi.

Selepas rehat, gawang negara sekali lagi diasak bertali arus oleh gerakan pantas jentera serangan Indonesia, tetapi ketiadaan penyudah baik serta tindakan pantas Izham dan pertahanan negara memastikan kelebihan satu gol dikekalkan.

Anak buah Kim Swee sekurang-kurangnya dua kali berpeluang menambah jaringan tetapi gol jaringan Ahmad Hazwan Bakri dan Ferris Daniel Mat Nasir dalam tempoh 10 minit pertama babak kedua tidak dikira kerana kedudukan dua pemain itu sudah ofsaid.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90