Top Ad 728x90

,

Tablet jendela, Surface


PENGALAMAN 30 tahun Microsoft Corp menghasilkan perkakasan dan sistem perkomputeran moden menjadi landasan utama kemunculan produk terbarunya iaitu tablet Surface untuk pasaran global.

Bagi Surface, Microsoft mengetengahkan tiga ciri utama iaitu reka bentuk menepati kehendak pengguna, pengalaman menggunakan windows yang mengasyikkan dan ekosistem perisian serta rakan niaga perkakasan yang diperluaskan.
Surface yang dihasilkan dalam dua versi iaitu Windows RT iaitu sistem yang menggunakan rekaan berasaskan cip sama seperti produk tablet lain di pasaran dan sistem operasi Windows 8 Pro, bertujuan menandingi komputer notebook ringan di pasaran.

Rekaan yang dihasilkan jurutera Microsoft itu mengetengahkan visi unik syarikat yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS) dengan menggabungkan fungsi hiburan dan kreativiti pada satu produk.

Pelaburan utama diketengahkan Microsoft dapat dialami pengguna khususnya penggunaan perisian yang mampu menyokong reka bentuk dan aplikasi terkini.

Tablet Surface didatangkan dengan port USB dan ciri nisbah 16:9, iaitu standard teknologi industri untuk Definisi Tinggi (HD).

Kasing Surface menggunakan bahan Vapor Magnesium, iaitu gabungan bahan bagi memudahkan ia dibentuk pada ukuran nipis 65 milimeter.
Selain itu, penggunaan Pelindung Sesentuh 3 milimeter mampu menepati keperluan antara muka berteraskan inovasi manusia dan komputer menerusi teknologi kepekaan tekanan.

Kepada peminat produk tablet, Surface dibangunkan dengan keupayaan binaan sokongan bagi membolehkannya berdiri sendiri.

Mengulas sistem operasi Surface, model Windows RT disokong prosesor ARM, manakala Windows 8 Pro dilengkapi dengan sistem prosesor generasi ketiga Intel Core.

Secara keseluruhan, Surface diperkenalkan berasaskan konsep pantas selain dilengkapi sistem antara muka yang lancar dan tangkas bagi tujuan navigasi optimum.

INFO:

Spesifikasi:

Surface Windows RT

# Sistem Operasi:
Windows RT

# Berat:
676 gram

# Ketebalan:
9.3 milimeter

# Paparan:
10.6 inci ClearType HD

# Sambungan:
microSD, USB 2.0, Micro HD Video, antena 2x2 MIMO

# Konfigurasi:
32 GB, 64 GB


Surface Windows 8 Pro

# Sistem Operasi:
Windows 8 Pro

# Berat:
903 gram

# Ketebalan:
13.5 milimeter

# Paparan:
10.6 inci ClearType HD

# Sambungan:
microSD, USB 2.0, Micro HD Video, antena 2x2 MIMO

# Konfigurasi:
64 GB, 128 GB

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90