Top Ad 728x90

Galaxy Note 10.1 bukan sekadar tablet


PENGGUNAAN komputer tablet kadang-kala tidak dapat menandingi keupayaan komputer biasa yang lazimnya memberi kemudahan dalam melakukan aktiviti seperti melukis graf dan membuat pembentangan di kelas.

Namun, dengan menggunakan komputer tablet model Samsung Note 10.1 yang mana kerja-kerja tersebut amat mudah dilakukan dengan hanya menggunakan komputer jenis tablet.

Model yang dibina melalui model asalnya Galaxy Note, Samsung mengambil langkah berani dengan membesarkan paparan dan ciri-ciri tambahan kepada tabletnya ini.

Walaupun ketika ini pengeluar tablet rancak membina gajet yang lebih kecil namun Samsung berani dalam memberi keselesaan kepada pengguna dengan paparan yang lebih besar.

Model Note sememangnya popular dengan penggunaan S Pen yang seakan-akan pen sebenar untuk menulis di tablet ini. Ia bukan sahaja dapat mengenal pasti tulisan bahkan juga gambarajah yang dilukis dengan aplikasi pemadanan bentuk.

Jadi bagi pelajar yang mempunyai pembentangan di kelas yang memerlukan masa yang sedikit, tablet Note 10.1 adalah gajet yang paling mudah untuk membantu pelajar dalam menyiapkan tugasan mereka.

Bukan itu sahaja, formula matematik, fizik dan kimia juga dapat dikenal pasti dengan mudah apabila pengguna hanya menulis formula dan komputer akan memberikan struktur formula yang lengkap.

Selain itu, Samsung Note 10.1 ini juga menyediakan aplikasi seperti Photoshop Touch yang membolehkan pengguna mengedit gambar terus daripada tablet tanpa memuat turun ke dalam komputer.

Penggunaan kamera berkuasa lima megapiksel, aplikasi S Note dan skrin pelbagai guna sememangnya memberi kemudahan kepada pengguna komputer tablet ini.

Boleh dikatakan, tablet ini bukan sekadar tablet biasa dan sememangnya sebuah komputer mudah alih yang sangat memahami kehendak pengguna yang kian dikekang oleh masa.

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90