Top Ad 728x90

, ,

Haram cerai isteri haid

Bersama Dr Salam

SOALAN:

SAYA dan suami sudah bercerai pada November tahun lepas di hadapan Hakim Mahkamah Syariah Klang. Masalahnya, saya tidak pasti semasa lafaz talak itu dilafazkan saya berada di dalam keadaan tidak suci.

Haid sudah habis, tetapi saya masih belum mandi wajib. Sah ke perceraian saya dengan bekas suami?

JAWAPAN:

PERCERAIAN itu sah dan tidak ada keraguan.

Ini kerana ia sudah diputuskan di Mahkamah Syariah. Seterusnya perceraian dalam keadaan tidak suci atau masih belum mandi wajib tetap juga sah.

Bagaimanapun, hukum menceraikan isteri ketika dalam haid atau ketika isteri sedang suci yang sudah dicampuri adalah haram.

- HARIAN METRO

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90