Isteri queen control

SETELAH bertahun berumah tangga, mungkin anda sebagai suami sudah semakin 'mengenali' tabiat isteri.

Jika sebelum berkahwin, dia agak pemalu dan hanya menurut apa yang anda katakan, kini ternyata isteri anda bersikap mendominasi.

Pernahkah anda mendengar frasa queen control iaitu satu gelaran bagi isteri yang dilihat lebih dominan daripada suaminya?

Seorang isteri menjadi lebih berkuasa apabila melihat suaminya tidak dapat mengambil tanggungjawab dalam sesebuah rumah tangga atau lemah.

Akibatnya suamiberada di bawah telunjuk dan sentiasa mendengar arahan isteri, seringkali menjadi mangsa lelucon kepada orang sekeliling kerana suami lebih banyak mendiamkan diri daripada bertindak.

Selalunya, si isteri ternyata lebih dominan sekiranya berjawatan tinggi, lebih berpengatahuan atau ada kelebihan-kelebihan lain berbanding suami.

Perbandingan ini bukanlah untuk semua. Masih ramai dalam kalangan wanita yang mempunyai pelbagai kelebihan berbanding suami, namun masih menjadi isteri yang taat.

Biasanya isteri yang dominan akan mengambil alih kuasa mengendali rumah tangga dan mengawal hubungan suami isteri dengan jitunya.

Golongan isteri seperti ini cenderung menggunakan fizikalnya yang lebih besar daripada suami.

Dia juga boleh menendang memukul atau mencakar suami sekiranya tahap kemarahan semakin memuncak.

Isteri yang dominan biasanya akan mengambil alih kawalan hubungan dari awal dan sering bertanggungjawab dan memantau dalam soal perhubungan termasuk menentukan hubungan seksual. Ternyata isteri dominan turut mendominasi sehingga ke soal seks.

Sekiranya suaminya lambat dia akan terdorong untuk mendapatkan apa yang dia mahukan.

Biasanya wanita yang dominan akan menentukan bila tarikh pertunangan dan pernikahan pada awal perkahwinan.

Wanita jenis ini juga selalunya akan memanipulasi wanita lain sebagai sasaran untuk meningkatkan status mereka sendiri.

Seorang wanita dominan biasanya akan menjadi yang pertama menunjukkan ledakan kemarahan dan sentiasa mempertahankan posisi dan pandangan peribadinya dan tidak mahu kalah berdebat.

Adakalanya dia juga akan cepat merasa marah biarpun atas kesalahan kecil seperti terlambat datang menjemput.

Mereka juga boleh menaikkan nada suara, berteriak, wajah memerah, melemparkan benda-benda, mendesis dan meludah.

Namun, seorang wanita yang dominan seringkali memiliki kecerdasan yang sangat tajam dan paling tidak, mungkin memiliki pendidikan tinggi.

Golongan ini sentiasa berusaha untuk menaikkan taraf hidup mereka termasuk mendapatkan pengiktirafan dalan apa juga bidang yang diceburi.

Dia akan berusaha mencari posisi pekerjaan yang paling tinggi untuk memegang kekuasaan, tempat yang mana dia boleh 'memerintah'.

Sekiranya berkomunikasi dengannya, anda akan dapati topik yang diperbincangkan hanya dikawal satu pihak sahaja iaitu isteri anda.

Dia akan menjadi individu yang paling ghairahbercakap atau lantang dalam setiap kelompok dan cenderung untuk mempertahankan keinginannya biarpun caranya tidak betul.

Di sebalik, kelemahan ciri dominan, pastinya anda tidak meragui kehebatan isteri anda atas kebolehannya berdikari dan mampu berfikir serta membuat tindakan dengan pantas tanpa memerlukan pendapat anda terutamanya ketika kecemasan.

- UTUSAN
Isteri queen control

0 comment... add one now

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.

Tawaran Istimewa E-Book

Jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan lebih 1,000 buah Koleksi E-book pelbagai topik dengan hanya RM20.00 sahaja. WhatsApp "E-BOOK RM20" ke: 0139790000

lihat tawaran