Top Ad 728x90

, ,

PERMOHONAN BR1M 2.0 UNTUK ISIRUMAH & REMAJA TAHUN 2013 DIBUKA

PERMOHONAN BR1M 2.0 UNTUK ISIRUMAH & REMAJA TAHUN 2013

Pendaftaran pemohonan BR1M 2.0 sudah dibuka. Penerima BR1M sebelum ini sudah tidak perlu mengisi borang baru.

1. Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada isi rumah / ahli yang tinggal serumah dengan jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM3,000 dan ke bawah.

2. Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun dan ke atas) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3,000 dan ke bawah.

3. Bujang yang berumur 21 tahun dan ke atas dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM2,000 dan ke bawah. pelajar yang menerima Baucar Buku 1Malaysia tidak layak memohon.

Pemohon baru boleh mengisi borang secara dalam talian (on-line) di : https://ebr1m.hasil.gov.my/

Pemohon juga boleh mengisi borang secara manual dengan mencetak borang di : https://ebr1m.hasil.gov.my/manualpengguna/borangbr1m2.pdf

Borang permohonan BR1M 2.0 juga boleh didapati secara percuma di Pejabat Cawangan dan Pusat Khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM), Jabatan Pembangunan Persekutuan, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Penerangan serta agensi-agensi Kerajaan.

Sebarang persoalan boleh dikemukakan kepada email : br1m2@treasury.gov.my atau menghubungi talian hotline 1-800-222-500 yang beroperasi dari jam 9 hingga 5 petang, Isnin hingga Jumaat. 

Maklumat Lanjut : http://www.hasil.gov.my/


2 Comment:

  1. muhammad nazrin b mohd zaini

    saya confuse sket camner nak cek status permohonan br1m susah laa...bleh tak permudahkan atau siarkan melalui media macam mane nak semak br1m ni dgn mudah...terima kasih..

    BalasPadam

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90