PANDUAN PEPERIKSAAN PENGUASA KASTAM GRED W41

Kepada calon yang akan menghadapi Peperiksaan Online Jawatan Penguasa Kastam Gred W41 pada 6 Sep 2014 boleh menyertai group : https://groups.google.com/forum/#!forum/penguasakastamw41

Anda akan menerima info dan maklumat terkini melalui e-mail.

Uchop Juara Vokal 2

on Thursday, December 27, 2012



SHAH ALAM: Juara musim kedua program realiti Vokal Bukan Sekadar Rupa (Vokal 2), Uchop, enggan menukar nama yang lebih komersial untuk memulakan kariernya sebagai penyanyi profesional.

Uchop atau nama sebenarnya Mohmad Yusof Ahmad, 28, berkata, walaupun ramai penyanyi sering mengubah nama asal mereka, dia menyifatkan namanya adalah 'jenama' yang mampu menarik perhatian masyarakat untuk dikenali ramai.

"Saya selesa menggunakan nama sendiri dan percaya 'Uchop' memiliki nilai komersial yang tersendiri.

"Lagipun saya dikenali menerusi Vokal 2 dengan nama ini dan rasanya para peminat terima saya seadanya.

"Ia juga merupakan aset dalam menjana rezeki saya sebagai penyanyi nanti," katanya.

Tambah Uchop, dia juga tidak sabar memulakan karier barunya sebagai penyanyi dan ingin menghasilkan album menggunakan wang kemenangannya sebanyak RM100,000 itu.

Pertandingan akhir Vokal 2 telah berlangsung pada malam Rabu lalu di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, disini.

Sementara itu, bapa kepada dua orang anak iaitu Iskandar, 6, dan Zulaika, 2, berkata, dia akan mengasah bakatnya dengan memasuki kelas vokal untuk tampil lebih bertenaga di depan khalayak nanti.

"Sebenarnya banyak kelemahan yang perlu saya betulkan dan untuk menjadi penyanyi yang versatil dan memiliki tenaga nyanyian yang mantap, saya harus memasuki kelas vokal.

"Mungkin saya akan meminta beberapa komposer untuk membimbing saya mengenai hala tuju dalam bidang nyanyian ini.

"Saya faham, apabila menjadi penyanyi rock, orang sering kaitkan kita dengan mana-mana penyanyi yang sedia ada dan kerana itu saya ingin mengubah cara nyanyian saya kepada genre muzik rock yang lebih urban dan segar," ujarnya.

- MSTAR
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© INFO PENGUASA KASTAM & JAWATAN KOSONG TERKINI @ MY ADHA | Hakcipta Terpelihara 2008 - 2014
D.I.Y Themes ByBelajar SEO