Top Ad 728x90

Facebook lancar Graph Search

Facebook, Graph Search


Facebook (FB) melancarkan enjin carian, Graph Search bagi membantu pelanggannya mengetahui aktiviti yang dilakukan kenalan pada rangkaian sosial terbesar itu selain Google Inc dan enjin carian lain.

Usaha terbaru ini tidak seperti carian web tetapi ia adalah kaedah untuk mencari maklumat tertentu yang disimpan dalam arkib rangkaian dan kandungan kenalan anda.

Setiap kandungan FB mempunyai pengguna tersendiri dan sebahagian besar kandungannya bukan untuk tatapan umum. Mereka membangunkan Graph Search bermula dengan memikirkan hak privasi dan dapat menghormati hak pengguna dan kenalan terhadap kandungan yang dipaparkan di FB.

Ini membolehkan proses mencari maklumat baru lebih, tetapi kita hanya boleh melihat kandungan yang dibenarkan ketika ini dalam FB.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Mark Zuckerberg, berkata ia bertujuan membantu pengguna mendapatkan maklumat tambahan di FB yang tidak terdapat pada enjin carian web lain seperti Google.

Platform ini juga bertujuan membolehkan pengguna mendapatkan data atau pertanyaan yang mereka mahu.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90