Top Ad 728x90

Minyak Diesel Techron terbaik daripada Caltex

minyak, diesel, petrol, caltex, techron


Chevron Malaysia Limited (Chevron) yang bertanggungjawab memasarkan bahan api jenama Caltex baru-baru ini memperkenalkan Caltex Diesel with Techron®D yang mengandungi unsur aditif Techron®D.

Caltex Diesel with Techron®D terbukti mengawal masalah deposit, membantu memastikan kebersihan penyuntik bahan api dan mengoptimumkan prestasi enjin. Pelancaran minyak Caltex Diesel with Techron®D itu merupakan sebahagian daripada strategi pemasaran minyak Chevron dalam usaha menawarkan produk berkualiti kepada orang ramai.

Diesel yang menepati spesifikasi Euro 2 M itu boleh didapati di semua 420 buah stesen servis Caltex di seluruh negara mulai 1 September 2012 lalu. Ia sekali gus menggantikan minyak diesel yang tidak mengandungi unsur aditif sebelum ini.

Stesen-stesen servis Caltex akan menjual Caltex Diesel with Techron®D pada harga yang telah ditetapkan oleh kerajaan, biarpun ia dilengkapi dengan pelbagai faedah tambahan.

"Kami percaya Caltex Diesel with Techron®D akan membuatkan enjin menjadi lebih bersih dan mampu memberi prestasi terbaik," jelas Pengerusi Negara Chevron Malaysia Limited, Jeremy Oh.

Dalam sesebuah enjin diesel, memastikan semua penyuntik bahan apinya dalam keadaan bersih amat kritikal. Ini berikutan penyuntik bahan api diesel sering terdedah kepada masalah tersumbat akibat deposit. Deposit itu akan mengubah corak semburan penyuntik dan melambatkan proses pencampuran bahan api-udara.

Keadaan itu akan mengurangkan tahap penjimatan bahan api, meningkatkan pengeluaran asap dan menjejaskan prestasi enjin. Dalam enjin-enjin diesel termaju, penyuntik bahan apinya mungkin sehalus dua helai rambut manusia.

Jadi, potensi untuk berlakunya impak negatif ke atas penyuntik bahan api tersebut menjadi lebih sofistikated.

Selain itu, faedah yang didapati daripada penggunaan Caltex Diesel with Techron®D disokong oleh ujian dan penyelidikan ekstensif.

Pada sebuah enjin standard yang menjalani prosedur ujian dalam makmal, diesel yang dilengkapi dengan Techron®D terbukti memastikan penyuntik bahan api 47 peratus lebih lancar.

Ia juga mengekalkan kebersihan penyuntik dan memberikan enam peratus lebih kuasa. Diesel itu melindungi permukaan besi daripada hakisan, selain 83 peratus kurang buih yang membolehkan minyak diisi ke dalam tangki dengan lebih pantas.

Dalam tempoh pembangunannya, pihak Chevron telah menguji prestasi aditif Techron®D pada enjin diesel yang baru dan lama. Ia turut meliputi rangkaian spesifikasi diesel termasuk biodiesel dan ternyata sesuai untuk kegunaan semua.

- KOSMO!



0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90