Top Ad 728x90

Astro sasar pertambahan pelanggan berbayar dan percuma NJOI

Astro sasar pertambahan pelanggan berbayar dan percuma NJOI


Astro Malaysia Holdings Bhd. (Astro) meletakkan aspirasi untuk menerokai 100 peratus pasaran isi rumah di Malaysia dengan 70 peratus daripadanya adalah pelanggan berbayar dan selebihnya percuma.

Ketika ini dianggarkan jumlah isi rumah di Malaysia adalah 6.6 juta dengan 3.2 juta daripadanya adalah pelanggan berbayar Astro. Jumlah berkenaan akan meningkat kepada 7.7 juta isi rumah dalam tempoh lima tahun lagi.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Rohana Rozhan berkata, walaupun Astro sudah beroperasi lebih 17 tahun, tetapi ia masih kekal sebagai peneraju siaran televisyen berbayar di negara ini.

"Sejak dilancarkan lagi, Astro telah mampu menawarkan perkhidmatannya kepada 100 peratus penduduk di Malaysia kerana kami menggunakan sistem penyiaran satelit.

"Jadi tidak boleh ada alasan kenapa Astro tidak mampu menerokai 100 peratus pasaran isi rumah. Mereka telah dihubungkan, cuma menjadi cabaran kepada Astro bagaimana untuk menarik mereka menjadi pelanggan," katanya kepada Utusan Malaysia.

Rohana berkata, ketika ini pelanggan berbayar baharu Astro meningkat antara 300,000 hingga 350,000 setahun dan bagi pakej siaran percuma Astro, NJOI yang dilancarkan tahun lalu telah merekodkan 200,000 pelanggan.

Katanya, Astro kini mempunyai dua pakej pilihan iaitu berbayar serta percuma dan ia merupakan strategi syarikat untuk mencapai 100 peratus pasaran.

"Kelebihan kami adalah, siaran kami boleh sampai di kawasan pedalaman berbanding sistem konvensional. Jika mereka kurang berkemampuan, NJOI adalah alternatif terbaik kepada mereka.

"Dekoder NJOI hanya bernilai RM288 dan mereka boleh menikmati 40 siaran televisyen dan radio secara percuma tanpa bayaran bulanan," jelasnya.

Selain itu, Astro juga baru-baru ini melancarkan Astro On-The-Go (AOTG) untuk penonton di seluruh dunia melalui Internet dan juga melancarkan pakej B.yond IPTV, perkhidmatan jalur lebar berkelajuan tinggi (HSBB) yang mampu menawarkan pakej televisyen protokol Internet (IPTV) dan Internet dalam satu pakej.

- UTUSAN



0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90