Top Ad 728x90

,

Bangunan Canselori UMT terbakar

Bangunan Canselori UMT terbakar


Kepulan asap hitam memenuhi bangunan Canselori UMT yang terbakar. Gambar kecil menunjukkan anggota bomba yang cedera dikejarkan ke hospital untuk diberi rawatan.

Kuala Terengganu: Enam daripada sembilan pegawai dan anggota bomba nyaris maut selepas dihempap bumbung bangunan Canselori Universiti Malaysia Terengganu (UMT) yang runtuh selepas terbakar, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, sepasukan sembilan anggota termasuk Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri (JBPNT), Md Salleh Sarbini sedang memadam api di Tingkat 3, Pejabat Naib Canselor, UMT, Gong Badak, di sini, sebelum bumbung bangunan itu tiba-tiba runtuh.

Berikutan runtuhan itu, seorang daripada anggota terbabit dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk rawatan lanjut, manakala yang lain hanya mendapatkan rawatan sebagai pesakit luar di Pusat Kesihatan UMT akibat sesak nafas.


90 peratus pejabat musnah

Md Salleh berkata, kebakaran berlaku di tingkat tiga Bangunan Canselori menempatkan pejabat Naib Canselor berkeluasan 40 x 80 meter memusnahkan 90 peratus pejabat itu.

Katanya, pihaknya menerima panggilan jam 11.34 pagi dan tujuh jentera bersama 30 pegawai serta anggota membabitkan empat balai iaitu Balai Bomba Kuala Terengganu, Jalan Kota, Wakaf Tapai, Marang dan Balai Bomba Marang.

“Sebelum runtuhan, kebakaran itu sudah dapat dikawal dan mereka cuma menjalankan pemeriksaan akhir bagi memastikan api dipadamkan sepenuhnya.

“Punca dan jumlah kerugian berhubung kejadian masih dalam siasatan dan kita akan mengadakan perbincangan selanjutnya dengan pihak pengurusan UMT,” katanya di UMT.

- BERITA HARIAN
 

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90