Top Ad 728x90

,

Peluang Pekerjaan di Tahun 2013 Positif - JobStreet.com

Peluang Pekerjaan di Tahun 2013

JobStreet.com mengunjurkan suasana positif dalam pasaran pekerjaan dengan lebih banyak peluang terhidang kepada golongan pencari pekerjaan sepanjang suku pertama 2013.

Pengurus JobStreet.com Sdn Bhd Chook Yuk Yng berkata, hasil kaji selidik dilakukan mendapati 36 peratus responden terdiri daripada majikan menjangkakan peningkatan peluang kerja 12 bulan akan datang, sekali gus menyaksikan peningkatan 13 peratus berbanding tempoh sama tahun lalu.

Sehubungan itu, 15,000 peluang pekerjaan ditawarkan di Pameran Kerjaya dan Latihan (MCTF) 2013 pada 29 hingga 31 Mac ini di Pusat Pameran Mid Valley Kuala Lumpur.

Menurut Chook, pameran itu dianjurkanbersama JobStreet.com dan AIC Exhibitions Sdn Bhd dengan 160 syarikat menawarkan pelbagai peluang pekerjaan di dalam dan luar negara.

“MCTF 13 ialah pameran kerjaya terbesar pernah dianjurkan di negara ini. Syarikat terbabit dalam pameran ini terdiri daripada pelbagai sektor utama seperti teknologi maklumat, minyak dan gas, perkhidmatan kewangan, peruncitan, kejuruteraan dan banyak lagi,” katanya.

Sumber : HARIAN METRO

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90