Top Ad 728x90

Semaklah Akaun Bank - Lisa Surihani

Semaklah Akaun Bank - Lisa Surihani hilang duit bank

Aktres Lisa Surihani menasihati orang ramai agar sentiasa menyemak akaun bank masing-masing supaya simpanan mereka berada dalam keadaan selamat dan tiada berlaku sebarang penipuan.

Lisa atau nama sebenarnya Lisa Surihani Mohamed, 27, berkata, pengalaman kehilangan wang simpanannya berjumlah RM50,772.40 pada Januari lepas memberi pengajaran besar terhadapnya dan berharap kejadian tersebut tidak lagi berulang kepada sesiapa sahaja.

"Kejadian seperti ini sesiapa pun boleh terkena. Sebab itu saya ingin menasihatkan supaya semua orang agar peka dengan segala simpanan bank yang telah dibuat dan kalau boleh, pantaulah setiap hari.

"Selepas kes hilang wang simpanan berlaku, saya menjadi fobia. Insya-Allah perkara ini tidak akan berulang," katanya yang dihubungi mStar Online pada Khamis.

Seorang bekas kerani bank iaitu Shawallinah Jaffar, 31, yang berasal dari Kudat, Sabah, pada Khamis dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuantan, Pahang atas dakwaan mengeluarkan wang dari akaun bersama milik Lisa dan ibunya, Siti Amirah Ahmad, 62.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu di Maybank cawangan Taman Tas, Taman Pandan Damai, Kuantan antara 7 dan 10 Januari lepas.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 408 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 14 tahun dengan sebatan dan boleh didenda, jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 403 Kanun Keseksaan kerana menyalahgunakan sekeping kad mesin teller automatik (ATM) milik mangsa di tempat dan tarikh yang sama.

Jika sabit kesalahan boleh dikenakan penjara maksimum lima tahun dengan sebatan dan boleh didenda. Suspek mengaku tidak bersalah dalam semua pertuduhan itu.

Dalam pada itu isteri kepada Yusry Abdul Halim ini turut bersyukur apabila kes kehilangan wangnya itu diselesaikan dengan pantas oleh pihak polis serta bank terbabit.

"Alhamdulillah, pihak polis memberikan kerjasama yang sangat baik, malah mereka sentiasa menghubungi saya untuk beritahu perkembangan tentang kes ini.

"Malah wang saya yang hilang itu sudah pun dikembalikan oleh pihak bank. Ini menunjukkan mereka melakukan kerja dengan pantas. Saya menghargai kerjasama mereka,” ujarnya.

- mSTAR


0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90