Top Ad 728x90

Generasi baru Nokia Lumia

Generasi baru Nokia Lumia


Terus mempertaruh sistem operasi Windows pada gajet selular Lumia, syarikat teknologi Nokia baru-baru ini memperkenalkan dua lagi model terkini untuk platform sama.

Kali ini, Nokia Lumia 720 disasarkan kepada pengguna yang mementingkan pengunaan rangkaian sosial dengan paparan definisi tinggi (HD) manakala Nokia Lumia 520 pula menawarkan pengalaman komunikasi yang ringkas dan sempurna.

Menurut Ketua Pemasaran Nokia, Gary Chan, kedua-dua model berkenaan dicipta dengan prestasi terbaik dalam usaha melengkapi aktiviti kerja dan hiburan pengguna masa kini.

“Walaupun direka bersesuaian bagi pengguna amatur, Lumia 520 masih menawarkan fungsi serta spesifikasi yang sangat kompetitif.

“Bagi Lumia 720 pula menggabungkan gaya dan teknologi sekali gus mampu memberikan kepuasan operasi kepada pengguna,’’ katanya pada majlis memperkenalkan dua rangkaian terbaru siri Lumia di ibu negara baru-baru ini.

Lumia 720 turut dilengkapi paparan skrin 4.3 inci Qualcomm Snapdragon S4 beresolusi tinggi (HD), kamera 6.1 mega piksel optik Carl Zeiss serta memori binaan dalam lapan gigabit (GB).

Ini juga disempurnakan dengan reka bentuk nipis iaitu sembilan milimeter (mm), capaian Wi-Fi serta pelindung paparan Corning Gorilla Glass 2.

Bagi model kedua iaitu Lumia 520 yang turut dibina bersama Windows 8, peranti ini dibina dengan paparan empat inci yang sensitif dengan sentuhan walaupun memakai sarung tangan.

Untuk fungsi pengimejan, Lumia 520 dilengkapi kamera berkuasa lima mega piksel dengan kelebihan pemfokusan auto, berskrin luas serta dijana oleh pemproses satu giga herz Dual Core Snapdragon.

Pengguna Lumia 520 juga tidak perlu risau tentang jangka hayat kuasa telefon kerana ia mempunyai ketahanan bateri maksimum sehingga 9.6 jam waktu berbual.

Di samping itu ia turut menyokong platform pelayaran internet dan akses kepada storan awan dikenali sebagai SkyDrive.

Daripada segi fungsi antara muka utama untuk kedua-dua peranti tersebut, ia tersedia dalam paparan berpetak yang dikemaskini dalam masa nyata dikenali sebagai Live Tiles.

Fungsi tersebut membolehkan pengguna mencapai semua aplikasi seperti laman web rangkaian sosial, mesej, temujanji serta akses foto dan muzik secara lebih cepat dan mudah.

Bagi aplikasi People Hub pula menggabungkan semua kontak pengguna bersama akaun laman sosial seperti Facebook, Twitter dan Linkedln bagi kemudahan paparan hanya pada satu klik.

Pelayaran Internet juga akan menjadi lebih produktif melalui model-model Lumia ini kerana ia disokong platform Internet Explorer 9 dan pelayar Bing selain aplikasi kerja Office serta Outlook Mobile.

Nokia Lumia 720 dengan pilihan warna hitam, putih, merah dan kuning kini ditawarkan pada harga RM999 manakala Lumia 520 dijual pada harga RM599 untuk putih, kuning, merah dan hitam.

Kedua-dua peranti ini akan mula berada di pasaran pada hujung April. Bagi mereka yang inginkan informasi tambahan boleh layari laman web http://press.nokia.com

- UTUSAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90