Top Ad 728x90

, ,

Khasiat ekstrak delima

Khasiat ekstrak delima


Mengamalkan sunnah junjungan Nabi Muhammad SAW bukan sahaja tertumpu kepada perbuatan dan aktiviti seharian, malah melalui pengambilan makanan seharian juga digalakkan di sisi Islam.

Makanan yang diambil secara berkhasiat dan kaya dengan bahan yang baik dapat membantu menyihatkan badan. Antara buah-buahan yang digalakkan dalam Islam adalah buah delima.

Khasiatnya turut disebut dalam hadis mauquf di mana antara lain Nabi Muhammad SAW bersabda bahawa buah delima adalah antara daripada buah-buahan syurga, tidak ada satu pun buah delima yang kalian tanam melainkan ia dibuahi dengan biji buah delima syurga.

Menyedari kekurangan produk minuman yang dihasilkan berlandaskan minuman sunnah, Pemilik Gofocus International Sdn. Bhd., Rumawi Kasolan mengetengahkan minuman BioDelima.

"Di pasaran ketika ini terdapat pelbagai jenis minuman jus buah-buahan dari luar negara, tetapi tidak semua jus yang kita beli itu terjamin dari segi halal dan cara pembuatan yang berlandaskan syariat Islam.

"Sebagai umat Islam kita bertuah kerana Allah telah sebutkan beberapa jenis buah-buahan syurga dalam al-Quran yang baik untuk kesihatan.

"Bertitik tolak dari situ, saya bersama-sama rakan iaitu Dr. Abdul Razak Ibrahim telah menghasilkan produk BioDelima ," katanya.

Ujar Rumawi, syarikatnya yang beroperasi sejak dua tahun lalu, kini mempunyai lima produk minuman berasaskan ekstrak buah delima di samping gabungan buah-buahan lain.

"Produk pertama yang dihasilkan oleh syarikat kami adalah Jus Biodelima yang kaya dengan kandungan phytochemical untuk kebaikan jantung dan kelancaran saluran darah.

"Jus delima mengandungi pelbagai khasiat seperti mineral dan vitamin yang amat diperlukan bagi membantu mengekalkan dan menangani masalah kesihatan serta menyihatkan tubuh badan.

"Produk ini boleh digunakan seawal peringkat bayi dalam kandungan sehinggalah kepada warga emas.

"Kini produk ini boleh didapati dalam lima jenis yang berlainan bentuk iaitu BioDelima kolagen, BioDelima Steamcell, Kopi BioDelima, Jus BioDelima Kolagen dan BioDelima Minda," katanya.

Menurut Rumawi, bahan-bahan untuk menghasilkan produk tersebut diimport dari negara-negara Asia Barat selain madu yang diambil dari Malaysia.

Antara bahan utama yang digunakan untuk produk itu adalah buah delima, kurma, zaitun, biji anggur, madu, habbatus sauda, menna dan goji.

"Mengikut buku perubatan Parsi, buah delima boleh membantu membaik pulih fungsi hati dan limpa. Juga membantu mencuci buah pinggang dan salur kencing serta sistem penghadaman.

"Di samping itu ia juga membantu membuang lemak-lemak berlebihan, membantu membaik pulih masalah jantung, membantu mengelakkan alahan bagi wanita mengandung, membantu merawat pesakit kencing manis dan menambahkan tenaga," kata Rumawi.

Ujarnya, ketika ini Jus BioDelima premium paling mendapat sambutan di kalangan pelanggan yang mengamalkan pemakanan sunnah.

Kesemua produk Bio Delima melalui proses Amalan Pengilangan Islam atau lebih dikenali dengan IMP (Islamic Manufacturing Practice).

"IMP diwujudkan untuk pengusaha industri yang beragama Islam atas kesedaran keperluan umat Islam pada zaman ini kepada pemakanan yang suci dari aspek rohani dan jasmani.

"Kesucian dari aspek rohani bermaksud tangan-tangan yang mengusahakan produk adalah tangan Muslim.

"Mereka yang memahami dan terikat dengan hukum-hukum Islam serta patuh kepada perintah Allah akan menambah keberkatan terhadap apa yang diusahakannya.

" Ini adalah kerana nur Islam yang ada pada dirinya adalah nilai yang tidak terdapat pada pengusaha bukan Islam," katanya.

Kata Rumawi lagi, bagi membantu orang ramai menambah pendapatan dengan menjadi pengedar produk BioDelima, syarikatnya telah menganjurkan Program Usahawan BioDelima Nasional.

"Program ini dianjurkan kepada lulusan universiti yang masih menganggur, belia dan suri rumah yang ingin menceburkan diri dalam bidang perniagaan dan menambah pendapatan.

"Selain itu, syarikat kami juga sedang mencari pekerja yang berminat untuk memohon jawatan sebagai eksekutif pemasaran yang mempunyai kelayakan diploma dan ijazah sarjana muda," katanya.

Sebarang maklumat lanjut mengenai produk ini boleh hubungi talian 013-2834777/ 03 5512 0058 atau berkunjung ke No 72A, Jalan Pelabur A, 23/A, Seksyen 23, 40300 Shah Alam Selangor. Pelanggan juga boleh layari laman sesawang www.biodelima.com.my


 - UTUSAN 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90