Top Ad 728x90

, ,

Maybank lancar Maybank2u Pay untuk Peniaga Bisnes Internet

Maybank lancar Maybank2u Pay untuk Peniaga Bisnes Internet


Maybank mempelbagaikan lagi kemudahan transaksi dalam taliannya menerusi pelancaran Maybank2u Pay, sekali gus menyasarkan untuk menarik sekurang-kurangnya lima peratus daripada 3,000 peniaga yang menggunakan laman blog di seluruh Malaysia tahun ini dengan nilai transaksi sebanyak RM5 juta.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata, Maybank2u Pay menawarkan pemilik kedai blog keupayaan menguruskan urus niaga mereka dengan cara profesional dan bersistematik. Katanya, perkhidmatan baru ini juga adalah sistem yang pertama diperkenalkan di Malaysia dan peniaga boleh melihat maklumat terperinci transaksi jualan seperti tarikh dan masa transaksi itu dibuat, nama pembeli dan alamat e-mel serta jumlah wang yang dipindahkan.

“Maybank mendapati terdapat peningkatan dagangan dalam laman sosial yang menggunakan Maybank2u sebagai kemudahan pembayaran dan bagi permulaan ini kami juga menyasarkan 108,000 transaksi urus niaga.
“Bilangan pelanggan juga dijangka meningkat lagi kepada 30 peratus dengan anggaran transaksi berjumlah RM105 juta dalam tempoh lima tahun,” katanya pada sidang media selepas pelancaran Maybank2u Pay.

Menurutnya, pembelian dalam talian kini semakin popular di Malaysia dan perangkaan menunjukkan terdapat lebih daripada 1.1 juta rakyat Malaysia berbelanja RM1.8 bilion pada 2010.

Abdul Wahid berkata, nilai itu dijangka berkembang kepada RM5 bilion tahun depan dan daripada jumlah pelanggan pula, terdapat 2.3 juta pengguna aktif yang membuat lebih daripada 2.5 juta transaksi beli-belah dalam talian dengan nilai RM675 juta tahun lalu.

“Menjadi tanggungjawab Maybank sebagai bank yang mementingkan masyarakat untuk mendorong pertumbuhan ini dengan menawarkan kemudahan dan kepelbagaian dalam dunia e-dagang,” katanya.

Beliau berkata, Maybank telah menjadi peneraju dalam perbankan Internet sejak memperkenalkan perkhidmatan Maybank2u di Malaysia pada 2000 dan sehingga kini, Maybank menguasai hampir 50 peratus pengguna berdaftar di pasaran.

Maybank2u Pay adalah inisiatif berterusan kami untuk meneroka pasaran baru menerusi inovasi dan dengan sistem baru ini, kami bukan saja mampu mengukuhkan kedudukan kami dalam perbankan dalam talian, tetapi juga menjadikannya lebih mudah dan selesa untuk digunakan pelanggan dan pada masa sama membolehkan komuniti yang memberi kesan kepada ekonomi tempatan,” katanya.

Maybank juga menawarkan rebat tunai kepada pencadang perniagaan blog dan peniaga yang mendaftar di Maybank2u Pay serta berpeluang mendapat publisiti percuma di laman web Maybank2u. Promosi berakhir pada 31 Mei 2013.

- HARIAN METRO

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90