Video menjadi viral di internet

Video-video yang dimuatnaik di internet mudah menular atau lebih dikenali sebagai viral dalam kalangan pengguna laman sosial.

Video-video ini menjadi pilihan pengguna untuk dikongsikan bersama rakan mereka melalui laman sosial terutamanya Facebook.

Ada di antara video itu mendapat komen yang baik dan ada juga sebaliknya. Namun apa pun keadaannya, mereka kian dikenali apabila berlakunya perkongsian dalam kalangan pengguna.

Bermula dengan video klip artis dari Korea, Psy dengan lagunya Gangnam Style, yang menjadikan tarian artis itu sebagai ikutan dengan adanya pelbagai video parodi untuk meniru gayanya menari.

Kemudian, teknik tarian pergerakan kepala dan badan Harlem Shake pula menjadi viral dalam kalangan pengguna laman sosial sehinggakan terdapat ribuan video yang dimuat naik mengenai tarian itu di YouTube.

Selepas itu, teknik tarian parodi oleh Bobo dengan lagu berjudul Sayang dari Shea pula mendapat tempat kerana tarian yang dilakukan mempunyai ciri-ciri yang agak unik.

Teknik itu semakin popular apabila Johan Raja Lawak turut mempromosikan tarian yang sama dalam satu majlis anugerah, selain membincangkannya ketika menjadi tetamu undangan di sebuah stesen radio tempatan.

Kini dan terbaharu yang menjadi kegilaan pengguna laman sosial Facebook adalah tarian Gwiyomi dari Korea.

Teknik tarian itu dikatakan ‘sangat comel’ dengan penggunaan tangan dan ekspresi muka yang memberi impak kepada perkongsian video di laman sosial tersebut.

Cuba anda klik di ruangan carian YouTube, sudah pasti ribuan video yang memaparkan teknik-teknik tarian tersebut telah dimuat naik, sekali gus menjadi ikutan dalam kalangan remaja di serata dunia.


Jadi, untuk menjadi popular atau menarik ramai pengikut, anda boleh mencuba teknik berkongsi video di internet.

- UTUSAN

Video menjadi viral di internet

0 comment... add one now

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.