Top Ad 728x90

Ramai pilih pengeluaran fleksibel caruman KWSP

Ramai pilih pengeluaran fleksibel caruman KWSP

Lebih ramai ahli Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) memilih pengeluaran fleksibel umur 55 tahun dalam suku pertama tahun ini, dengan 43,775 permohonan bernilai RM1.66 bilion diluluskan.

Ia adalah peningkatan 21.32 peratus dalam jumlah permohonan diluluskan berbanding suku sama pada 2012, yang menyaksikan jumlah pengeluaran sebanyak RM1.5 bilion.

Ketua Eksekutif KWSP, Datuk Shahril Ridza Ridzuan, dalam kenyataannya semalam berkata, dengan purata jangka hayat rakyat Malaysia meningkat kepada 75 tahun, ahli kini kian mengambil berat untuk merancang pengeluaran KWSP mereka secara berhemah agar ia boleh bertahan lama selepas mereka bersara.

Pada masa sama, beliau berkata, peningkatan ini juga menunjukkan keyakinan ahli untuk terus membenarkan KWSP menguruskan simpanan persaraan mereka.

“Kami menggalakkan ahli menggunakan pengeluaran fleksibel umur 55 tahun untuk membantu kehidupan persaraan mereka secara mapan,” katanya.

- BERITA HARIAN


0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90