Top Ad 728x90

,

Wigan juara Piala FA Inggeris 2013

Wigan juara Piala FA Inggeris 2013



LONDON – Pengurus Wigan, Roberto Martinez berharap kejayaan mereka menjulang gelaran juara Piala FA mampu menyuntik semangat anak-anak buahnya untuk terus kekal dalam Liga Perdana England.

Skuad The Latics berjaya menewaskan Manchester City 1-0 pada final di Stadium Wembley itu hasil jaringan lewat pemain gantian, Ben Watson.

Namun, di sebalik pencapaian menakjubkan itu, Wigan bagaimanapun masih bergelut untuk kekal dalam saingan Liga Perdana musim depan.

Mereka kini kekurangan tiga mata kurang daripada zon selamat dengan baki dua lagi perlawanan untuk diharungi, namun Martinez berharap kejayaan menjulang trofi Piala FA ini mampu menjadi sumber inspirasi kepada para pemainnya.

“Kami akan terus berjuang dengan misi mengutip enam mata bagi menyelamatkan pasukan daripada tersingkir.

“Hari ini (awal pagi semalam) sangat istimewa kerana kami memenangi trofi buat Wigan Athletic. Ia satu sejarah yang sungguh menakjubkan.”

Martinez turut memuji semangat juang yang dipamerkan pasukannya untuk mencipta sejarah paling mengejutkan dalam saingan Piala FA.

“Ia satu detik yang menakjubkan. Babak pertama kami sudah hilang semangat kerana kami ingat kami telah beraksi dengan baik,” katanya.

“Kami banyak melepaskan peluang, namun pemain pasukan ini tetap meneruskan perjuangan.

“Saya sudah mula fikir bahawa perlawanan akhir ini akan berlanjutan ke masa tambahan, tetapi apabila kami berjaya menjaringkan gol, ia sesuatu yang luar biasa.

“Hari ini (awal pagi semalam), kita telah melihat bagaimana sebuah pasukan bukan pilihan beraksi dengan berani serta mempunyai keyakinan yang mengagumkan untuk mengetepikan semua perkara yang mustahil.

“Kami akhirnya menjulang trofi Piala FA selepas kejayaan membenam pasukan elit dalam bola sepak England.

“Namun, perjuangan kami belum selesai. Misi seterusnya adalah untuk memastikan kami tidak tersingkir daripada Liga Perdana England. Ia nampak sukar, tetapi kami belum mahu menyerah. Kejayaan menjulang trofi Piala FA akan menguatkan semangat kami selepas ini,” kata Martinez.”

– Agensi
 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90