Top Ad 728x90

,

Anwar Ibrahim Dilantik Semula Ketua Pembangkang Parlimen Ke-13

Anwar Ibrahim Dilantik Semula Ketua Pembangkang Parlimen Ke-13


Dewan Rakyat pada Rabu melantik semula Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR-Permatang Pauh) sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen bagi penggal ke-13.

Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata pelantikan Anwar dibuat mengikut Peraturan Mesyuarat 4A(3).

"Mengikut maklum balas yang saya terima, saya berpuas hati bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim sebulat suara mendapat sokongan daripada Ahli Parlimen pembangkang di Parlimen untuk dilantik sebagai Ketua Pembangkang," katanya pada persidangan Dewan Rakyat di sini.

Anwar pertama kali dilantik sebagai Ketua Pembangkang pada penggal Parlimen ke-12 selepas menang dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh pada 2008.

Sebelum ini Lim Kit Siang (DAP-Gelang Patah) menyatakan bahawa pembangkang bersetuju mengekalkan Anwar mengetuai pakatan pembangkang di Parlimen.

Persoalan mengenai jawatan Ketua Pembangkang muncul ekoran komposisi kerusi yang dimenangi pembangkang menunjukkan DAP di depan dengan 38 kerusi, PKR (30) dan Pas (21) kerusi.

- mSTAR

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90