Top Ad 728x90

,

HyppTV di seluruh negara mulai Ogos 2013

HyppTV di seluruh negara mulai Ogos 2013


Telekom Malaysia Bhd. (TM) menyasarkan peningkatan pengguna perkhidmatan Streamyx dan UniFi dengan pelancaran perkhidmatan HyppTV yang boleh didapati di seluruh negara bermula 1 Ogos ini.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TM, Tan Sri Zamzamzairani Mohd. Isa berkata, HyppTV yang sebelum ini dikuasakan oleh perkhidmatan jalur lebar kelajuan tinggi UniFi kini boleh didapati menerusi Streamyx dan pada skrin pelbagai peranti melalui HyppTV Everywhere.

Katanya, perkhidmatan IPTV TM itu boleh kini dinikmati oleh pelanggan Streamyx 4Mbps dan 8Mbps baharu mahupun pelanggan sedia ada.

"Dengan adanya perkhidmatan HyppTV di seluruh negara, semua pengguna Streamyx kini memperoleh pengalaman dan menikmati perkhidmatan HyppTV seperti pengguna UniFi yang lain.

"Kami merasakan selepas ini lebih ramai pengguna Streamyx dengan kelajuan 1Mbps atau 2Mbps akan menambah kelajuan kepada 4Mbps atau 8Mbps," katanya pada majlis pelancaran perkhidmatan itu di Menara TM, di sini hari ini.

Yang turut hadir Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dan Pengerusi TM, Datuk Seri Halim Shafie.

TM kini mempunyai lebih 580,000 pelanggan UniFi yang juga merupakan pelanggan HyppTV serta 1.6 juta pelanggan Streamyx.

Menurut Zamzamzairani, bagi pelanggan Streamyx 8Mbps sedia ada dan baharu, HyppTV akan ditawarkan sebagai sebahagian daripada pakej perkhidmatan tiga serangkai iaitu suara, internet dan IPTV pada harga RM160 sebulan dengan 17 saluran percuma serta mempunyai pilihan melanggani HyppTV Platinum Pack.

Sementara itu, pelanggan Streamyx 4Mbps yang baharu dan sedia ada yang pada masa ini menikmati perkhidmatan dua serangkai iaitu suara dan internet, HyppTV ditawarkan sebagai pilihan tambahan pada kadar RM30 sebulan dengan 17 saluran percuma serta pilihan melanggan pek HyppTV.

Dalam pada itu, HyppTV Everywhere pula merupakan penawaran pelbagai skrin pertama yang membolehkan pelanggan UniFi dan Streamyx menonton HyppTV di mana sahaja, pada bila-bila masa melalui peranti mereka.

Tambahnya, aplikasi tersebut merentasi pelbagai platform seperti telefon pintar, tablet, komputer peribadi serta riba dan hanya boleh didapati untuk pengguna Andriod dan Apple iOS.

- UTUSAN

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90