Top Ad 728x90

Penolong Pegawai Daerah Kuala Terengganu ditemui mati

Penolong Pegawai Daerah Kuala Terengganu ditemui mati


"Sepatutnya dua hari lepas dia sudah balik kampung tapi dia tangguhkan," kata bapa kepada Penolong Kanan Pentadbir Tanah Wan Hariff Rafany Wan Muda yang ditemui mati di Sungai Tajin, Kuala Berang, Hulu Terengganu hari ini.
   
Wan Muda Wan Ibrahim, 64, berkata anak kedua daripada lapan beradik itu sepatutnya pulang ke Besut Sabtu lepas, namun dia menangguhkan hasrat itu kerana hendak menghadiri kenduri di Kuala Terengganu.
   
Katanya, kali terakhir beliau berjumpa anaknya yang bertugas di sini, beberapa hari sebelum arwah dilaporkan hilang.
   
"Masa tu saya tengok dia macam biasa sahaja. Tak ada apa-apa perubahan pun baik dari segi sikap dan perwatakan.
   
"Tak sangka itu kali terakhir saya berjumpa dengannya," katanya ketika ditemui di perkarangan bilik mayat Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di Kuala Terengganu.

Beliau menyifatkan anaknya itu seorang yang pendiam namun mesra dengan adik-beradiknya yang lain.
   
Mayat Wan Hariff Rafany, 35, ditemui oleh sekumpulan remaja yang sedang memancing di sungai itu kira-kira pukul 10.30 pagi. 
   
Allahyarham sebelum itu dilaporkan hilang dari rumah oleh isterinya kira-kira pukul 6 pagi Sabtu sebelum kereta Audi A4 milik mangsa dijumpai kira-kira pukul 9.30 malam hari yang sama di hadapan loji air Syarikat Air Terengganu (Satu) di Kampung Gaung, Kuala Berang, Hulu Terengganu.
   
Mengulas lanjut mengenai peribadi anaknya yang telah berkhidmat di pejabat tanah daerah selama hampir sembilan tahun termasuk beberapa daerah lain, Wan Muda berkata, beliau yakin anaknya itu tidak bermusuh dengan sesiapa.
   
"Anak saya ini memang suka senyum tapi dia tak banyak cakap. Saya tahu kejadian ini pun selepas dimaklumkan oleh seorang rakannya kira-kira pukul 11 pagi tadi," katanya yang redha dengan pemergian arwah.
   
Wan Hariff Rafany yang berasal dari Kampung Raja, Besut menetap di Kuala Ibai, di Kuala Terengganu bersama isterinya, seorang guru di sebuah sekolah di Marang.
   
Arwah meninggalkan dua cahaya mata - Wan Iman Nasyriq, 4, dan Wan Nor Sofea Hanna, 6, di samping isteri.  
   
Polis masih menunggu laporan bedah siasat.
   
- BERNAMA

 

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90