Top Ad 728x90

,

UUM promosi e-Umrah

UUM promosi e-Umrah

Universiti Utara Malaysia (UUM) membuka peluang keusahawanan kepada orang ramai sebagai ejen e-Umrah bagi menguruskan jemaah umrah secara atas talian.

Produk terbaharu anak syarikat UUM, Uniutama Management Holdings Sdn Bhd (UMHSB), yang diperkenalkan sejak Ogos tahun lalu itu mampu memberikan pulangan lumayan kepada usahawan.

Pelanggan khususnya penjawat awam dan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) boleh mengerjakan umrah menerusi potongan gaji Angkatan Koperasi Kebangsaan Malaysia Berhad (ANGKASA) dengan nilai minimum RM150 sebulan.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan UMHSB, Rusli Hasnan, berkata modal yang diperlukan ejen hanya RM1,000 merangkumi kiosk, pakaian seragam dan beberapa siri latihan.

Beliau berkata, skim usahawan terbaharu berkonsepkan Islam itu mudah dan tidak menggunakan modal besar, namun memerlukan kesungguhan.

“Kita sasarkan usahawan perlu mendapat 3,000 pelanggan dalam tempoh tiga bulan dengan hanya membantu mereka melengkapkan borang permohonan atas talian menerusi empat langkah mudah.

“Selain komisen RM60,000, ejen juga bakal diberikan insentif RM60,000 sekiranya berjaya menepati sasaran yang ditetapkan,” katanya pada sidang media selepas majlis Pelantikan Ejen e-Umrah, di Kuala Lumpur.


Seramai 40 ejen baharu menerima sijil yang disampaikan Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah UMHSB, Datuk Dr Affifudin Omar.

Rusli berkata setakat ini, seramai 200 penjawat awam dan GLC membuat potongan gaji untuk mengerjakan umrah. Mereka bakal berlepas ke tanah suci pada 2016.

- BERITA HARIAN

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90