Top Ad 728x90

Soalan Lazim Mengenai Baucer Buku 1Malaysia 2014

Baucer Buku 1Malaysia

SOALAN LAZIM - BAUCER BUKU 1 MALAYSIA 2014

Soalan 1) Saya baru tamat pengajian pada bulan Feb 2014 dan akan berkonvo pada bulan Mei ini, jadi layak tak terima baucer buku?

Jawapan :Ya layak, semua pelajar yang aktif dalam tempoh Jan-Jul 2014 adalah layak menerima baucer buku. (Ini kerana status pelajar masih lagi aktif dalam bulan Jan 2014)

Soalan 2) Saya pelajar Diploma telah berkonvo pada bulan Nov tahun lepas, jadi layak tak terima baucer buku?

Jawapan: Tidak layak, hanya pelajar yang aktif dalam tempoh Jan-Jul 2014 sahaja yang layak menerima baucer buku

Soalan 3) Boleh tak saya wakilkan kawan untuk ambil baucer buku?

Jawapan : Tidak boleh, pelajar perlu hadir sendiri untuk mendapatkan baucer buku ini.

Soalan 4) Saya sedang menjalani praktikal di Sabah dan kampus pengajian di Shah Alam, jadi boleh tak saya ambil di UiTM Sabah?

Jawapan : Ya boleh, pelajar boleh ambil dimana-mana cawangan UiTM yang berdekatan. Hanya perlu bawa kad pelajar dan kad pengenalan.

Soalan 5) Bila tarikh akhir boleh ambil baucer buku?

Jawapan : Tarikh sahlaku baucer adalah pada 31 Jul 2014. Jadi pelajar boleh ambil baucer sebelum/pada tarikh berkenaan.

Soalan 6) Saya berstatus cuti khas/digantung bagi sesi Sept – Jan 2014, jadi layak ke terima baucer buku?

Jawapan : Ya layak, semua pelajar yang aktif dalam tempoh Jan-Jul 2014 adalah layak menerima baucer buku. (Ini kerana status pelajar diaktifkan semula bermula Feb 2014)

Soalan 7) Saya tidak berada di Malaysia dari tempoh Dis – Jul 2013, jadi layak tidak untuk terima baucer buku?

Jawapan : Tidak layak, kriteria kelayakan yang telah ditetapkan oleh pihak Kementerian adalah pelajar harus berada di Malaysia dalam tempoh pelaksanaan BB1M.

Sekian untuk makluman.

Sumber:
BAHAGIAN PENGURUSAN KEWANGAN PELAJAR UiTM
https://www.facebook.com/mppuitm


1 Comment:

  1. SITI KAMARIAH
    Saya pelajar master ingin bertanya bilakah baucer buku akan ada semula di uitm kedah kerana sebelum ini telah habis sebelum bulan julai 2014.

    BalasPadam

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90