Top Ad 728x90

,

Pas kekal di DUN Chempaka dengan majoriti lebih besar

Pas kekal di DUN Chempaka dengan majoriti lebih besar


Pas berjaya mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka yang disandang oleh bekas Mursyidul Am Pas yang juga bekas Menteri Besar Kelantan, Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN tersebut di sini semalam dan berjaya me­raih majoriti lebih besar.

Ini setelah calon Pas, Ahmad Fathan Mahmood @ Mahamad, 42, yang merupakan Imam Tua Masjid Mukim Baung Besar menewaskan empat calon Bebas dengan memperoleh sebanyak 10,899 undi.

Keputusan yang diumumkan Pegawai Pengerusi PRK DUN, Ibrahim Bakri Mat Deris pukul 9 malam tadi menyaksikan calon Pas itu memperolehi majoriti 10,092 undi iaitu lebih 3,592 undi berbanding Nik Abdul Aziz yang meraih majoriti 6,500 undi.

Ahmad Fathan menewaskan empat calon Bebas iaitu aktivis Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Shariff Mahmood yang memperoleh 807 undi diikuti Yang Dipertua Kelab Bumi Rahmat Kelantan, Fadzillah Hussin (89 undi); ahli perniagaan, Izat Bukhary Ismail Bukhary (51 undi) dan ahli perniagaan dari Pasir Puteh, Aslah Mamat (27 undi).

Sumber : Kosmo!



0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90