Top Ad 728x90

8,700 pegawai kontrak Kemas diserap

8,700 pegawai kontrak Kemas diserap



Sejumlah 8,700 daripada 10,000 pegawai lantikan Perkhidmatan Kontrak yang diserap sebagai lantikan tetap adalah petugas Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas), kata Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
 
Pegawai lantikan Perkhidmatan Kontrak  yang berkhidmat sekurang-kurangnya 15 tahun dalam perkhidmatan awam akan dilantik secara tetap berkuat kuasa 1 Julai 2016.
 
Ini merupakan berita yang ditunggu-tunggu oleh pekerja Kemas. Sebenarnya pihak kerajaan memberi perhatian kepada warga Kemas.
 
Kerajaan juga memberi elaun sara hidup sebanyak RM300 sebulan kepada pegawai lantikan Perkhidmatan Kontrak yang berkhidmat lebih 15 tahun yang
telah berhenti.
 
Pegawai lantikan Perkhidmatan Kontrak yang telah berhenti sebelum ini tidak menerima sebarang elaun. Dia berhenti sebagai pekerja kontrak namun kerajaan memberi mereka elaun sara hidup RM300 sebulan, katanya.
 
Ketika membentangkan Bajet 2016, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa pegawai lantikan Perkhidmatan Kontrak yang telah berkhidmat sekurang-kurangnya 15 tahun dalam perkhidmatan awam akan dilantik secara tetap.


0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90