Top Ad 728x90

,

Anak Panda Gergasi di Zoo Negara

Anak Panda Gergasi di Zoo Negara


Zoo Negara akan mempamerkan anak panda betina kepada pasangan panda gergasi Xing Xing dan Liang Liang mulai 17 November 2015.

Timbalan Presidennya Rosly @ Rahmat Ahmad Lana berkata tontonan umum itu akan berlangsung dari 2.30 hingga 3.30 petang setiap hari.

Sekiranya anak panda itu tidak meragam, pada Disember ini kami mungkin buat dua sesi tontonan iaitu pagi dan petang.

Beliau berkata segala persiapan telah dibuat bagi penontonan anak panda itu kepada khalayak awam, yang memang ditunggu-tunggu.

Anak panda yang dilahirkan pada 18 Ogos, kini mampu merangkak dan berjalan namun masih tidak bergerak aktif.Anak panda yang belum dinamakan itu seberat 5.6 kilogram.

Anak panda itu akan dihantar pulang ke China selepas dua tahun berada di Malaysia. Mengikut perjanjian antara kerajaan Malaysia dan China, Xing Xing dan Liang Liang akan menetap di sini selama 10 tahun.

Pasangan panda gergasi yang dipinjamkan China tiba di negara ini pada 21 Mei tahun lepas sebagai simbol jalinan hubungan diplomatik 40 tahun antara Kuala Lumpur dan Beijing.

Sumber : Bernama

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90