Top Ad 728x90

,

Telefon pintar lama tidak lagi boleh guna WhatsApp

Telefon pintar lama tidak lagi boleh guna WhatsApp



Aplikasi mesej, WhatsApp mengumumkan bahawa pihaknya akan menamatkan perkhidmatan melibatkan beberapa sistem operasi telefon pintar lama menjelang akhir tahun ini.

Langkah itu melibatkan telefon bimbit yang menggunakan sistem operasi BlackBerry OS termasuk BlackBerry 10, Nokia S40 dan Symbian S60, Android 2.1 (Eclair) serta 2.2 (Froyo) di samping platform Windows 7.1.

Pengguna sistem operasi itu tidak akan dapat menggunakan WhatsApp melainkan mereka bertukar kepada platform lebih baharu menjelang hujung tahun ini.

Bagaimanapun, versi lebih baharu Android termasuk pemprosesan 2.3 (Gingerbread) atau lebih tinggi masih boleh digunakan untuk menghantar dan menerima mesej WhatsApp.

Menurut syarikat berkenaan, sistem operasi lama itu tidak lagi sesuai dengan pembangunan aplikasi WhatsApp yang semakin canggih.

WhatsApp juga mahu memberi tumpuan kepada versi baharu Android, iOS dan Windows yang kini digunakan oleh sebahagian besar pemilik telefon pintar.

Apabila aplikasi mesej itu dilancarkan pada 2009, lebih 70 peratus telefon pintar masih menggunakan sistem operasi BlackBerry dan Nokia.

- Kosmo!

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90