Top Ad 728x90

Plat F1 untuk Proton Perdana

Plat F1 untuk Proton Perdana


Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan meletakkan nombor pendaftaran kenderaan F1 yang dimenangi dengan bidaan bernilai RM836,660 pada kereta model terbaru Proton Perdana ­varian 2.4 milik baginda.

Sultan Ibrahim memasang sendiri nombor plat tersebut pada Proton Perdana baginda yang bernilai kira-kira RM138,888 itu di Istana Pasir Pelangi.

Sultan Johor kemudian memandu kereta Proton Perdana terbabit bersama Ahli Lembaga Pe­ngarah Proton Holdings Bhd., Datuk Zainuddin Che Din dan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Datuk Ahmad Fuaad Kenali.

Baginda memandu kereta tersebut dari Istana Pasir Pelangi menuju ke Istana Bukit Serene di Johor Bahru.

Kosmo! pada Sabtu lalu melaporkan Sultan Ibrahim berjaya memenangi bidaan ke atas nombor pendaftaran kenderaan F1 dengan nilai RM836,660 apabila keputusan bidaan itu diumumkan Bahagian Pelesenen Kenderaan Jabatan Pe­ngangkutan Jalan (JPJ).

Sebelum ini, baginda pernah memenangi bidaan nombor pendaftaran WWW1 dengan nilai RM520,000.

Sementara itu, bagi nombor pendaftaran F2 pula berjaya dibida pada nilai RM514,800 manakala F3 (RM344,300) dan F4 (RM250,000).

Nombor plat F12 berjaya dipe­roleh dengan nilai bidaan sebanyak RM110,000 oleh Sultan Kelantan, Sultan Muhamad V di bawah nama asal ba­ginda, Tengku Muhammad Faris Petra Sultan Ismail.

Dalam pada itu, ibu pejabat JPJ dalam satu kenyataan berkata, dalam tempoh tempahan siri nombor pendaftaran F telah dibuka sejak 1 Jun lalu hingga 14 Jun lepas, JPJ menerima 11,683 borang tempahan.

Pada 28 Mei lalu, jutawan kosmetik ter­kenal, Datuk Seri Hasmiza Othman yang mesra dipanggil Datuk Vida sanggup membayar RM2 juta untuk memiliki nombor pendaftaran baharu Putrajaya yang bermula dengan F1 manakala Kuala Lumpur dengan V1.

- Kosmo!

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90