Top Ad 728x90

, ,

Proton Persona Baru Serendah RM46,800 Seunit


Foto : paultan

Proton Holding Berhad melancarkan Proton Persona serba baharu yang ditawarkan pada harga RM46,800 hingga RM59,000 seunit.

Persona generasi kedua untuk pasaran kategori kenderaan mampu milik dilancarkan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed itu diadakan pada Selasa di Pusat Konvensyen Setia City, (SCCC) Shah Alam.

Dikeluarkan dengan tiga varian iaitu standard, eksekutif dan premium, Persona Serba Baharu ini dikuasakan dengan enjin 1.6 liter Variable Valve Timing  (VVT) untuk penjimatan bahan api yang lebih baik.

Ia merupakan kereta Proton pertama yang disokong indikator penanda pemanduan ECO yang menyala apabila pemanduan mencapai 100km.

Bagi varian Standard pula, ia didatangkan dengan dua pilihan transmisi iaitu 1.6 MT dan 1.6 CVT manakala varian Executive  1.6 CVT  dan varian Premium pula  1.6 CVT serta  1.6 CVT Premium (bodykit).

Sebanyak enam warna ditawarkan iaitu 'cotton white', 'fire red', 'sterling silver', 'graphite grey', 'quartz black' dan warna baharu 'carnelian brown'.

Ruang bagasi di bahagian belakang Persona Serba Baharu ini mempunyai keluasan 510 liter tanpa menjejaskan keselesaan ruangan kabin penumpang.

Selain itu, Persona Serba Baharu ini mendapat penarafan 5 bintang Asean NCAP kerana mempunyai ciri-ciri keselamatan menyeluruh seperti kawalam kestabilan elektronik (ESC) dengan sistem kawalan tarikan dan sistem brek anti-kunci (ABS).

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90