Top Ad 728x90

,

Sultan Selangor diijabkabul dengan Norashikin Abdul Rahman

Sultan Selangor berkahwin dengan Norashikin Abdul Rahman



Sultan Selangor berkahwin dengan Norashikin Abdul Rahman

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah selamat diijabkabulkan dengan pembaca berita Radio Televisyen Malaysia (RTM), Norashikin Abdul Rahman di Masjid Istana Diraja, Istana Alam Shah, Klang, Rabu lalu.

Sultan Sharafuddin yang berusia 71 tahun memilih Norashikin yang berperwatakan lemah lembut dan berumur 45 tahun sebagai isterinya.

Jarak usia baginda dengan isterinya yang berasal dari Kuala Lumpur ialah 26 tahun.

Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani berkata, Sultan Sharafuddin dan Norashikin dinikahkan oleh Mufti Selangor, Datuk Mohd. Tamyes Abdul Wahid.

Menurutnya, pernikahan tersebut disaksikan oleh Timbalan Mufti, Dr. Anhar Opir dan Al Fadil Imam Paduka Masjid Istana Diraja, Mohd. Rasid Mahful.

Turut hadir menyaksikan majlis itu ialah bekas Timbalan Mufti Selangor, Datuk Abdul Majid Omar dan Ahli Majlis Agama Islam Selangor, Datuk Salehuddin Saidin selain bapa serta ahli keluarga pihak pengantin perempuan.

Terdahulu, Sultan Selangor pernah mendirikan rumah tangga dengan Raja Zarina Raja Tan Sri Zainal namun berpisah pada tahun 1988. Hasil perkahwinan itu, pasangan Diraja ini dikurniakan dua puteri bernama Tengku Zerafina dan Tengku Zatashah.
Setelah itu, baginda berkahwin dengan Puan Nur Lisa Idris Abdullah warga Amerika Syarikat pada tahun 1988 sebelum masing-masing mengambil keputusan untuk berpisah pada 1997. Baginda mempunyai seorang putera bernama Tengku Amir Shah.

Norashikin penyampai berita RTM

Rakan penyampai berita Radio Televisyen Malaysia (RTM) menganggap isteri kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, Norashikin Abdul Rahman sebagai seorang yang lemah lembut dan suka merendah diri.

Ketua Penyampai Berita Televisyen RTM, Fathil Hidayat Ghazali berkata, sikap Norashikin itu menyebabkan beliau mudah didekati dan disenangi terutamanya ketika bertugas mengendalikan Berita Nasional 8 di TV1.

“Penyampai berita dan pengacara memang ramai tetapi tidak semua mempunyai kualiti se­pertinya malah beliau juga mesra dan mudah bergaul dengan orang ramai,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Fathil Hidayat memberitahu, Norashikin mengambil cuti selama dua minggu untuk menguruskan hal peribadi dan beliau akan berbincang dengan pihak pengurusan berita RTM selepas pulang bercuti dari luar negara.

Seorang lagi rakan setugas, Wan Lukman Mohd. Fisol berkata, Norashikin seorang yang berpendirian tegas tetapi mudah mesra dengan rakan-rakan.

Katanya, sikap itu menyebabkan beliau mudah menjalin kerjasama sepanjang dua tahun mereka membaca berita secara bersama.

- Kosmo! Sep 2, 2016

0 Comment:

Catat Ulasan

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90